in

Πετυχημένη και μαζική η εκδήλωση του Εργατικού Κέντρου Άρτας


Το Εργατικό Κέντρο Άρτας στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την Πρωτομαγιά και σε συνεργασία με τις εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, διοργάνωσε έκθεση εικαστικών έργων του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, αφιερωμένη στους 262 ανθρακωρύχους που θάφτηκαν στο ανθρακωρυχείο Bois De Cazier, στη Marcinelle του Βελγίου στις 8 Αυγούστου του 1956. Με την πρωτοβουλία μας αυτή δίνουμε την συνέχεια που πρέπει, στα εργοδοτικά εγκλήματα που χρόνο με το χρόνο αυξάνεται ο φόρος αίματος που πληρώνει η εργατική τάξη στα χρηματιστήρια της πλουτοκρατίας.
Ιδιαίτερα η δουλειά μας αυτή, έρχεται λίγες μέρες πρίν τη δίκη της εταιρείας «Ήπειρος», που θα γίνει στις 31 Μάη στο πρωτοδικείο Άρτας, για τον άδικο χαμό του Χρήστου Ζορμπά.
Παρά τη βροχή, και με τον κόσμο να περιμένει μέχρι της 10 το βράδυ να σταματήσει, η “FARINDOLA Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ”, πέρασε από τα χέρια του Εργατικού Κέντρου Άρτας στους εργαζόμενους της πόλης, σε μια μαζική και μαχητική εκδήλωση, το Σάββατο το βράδυ στις 14 Μάη, κλείνοντας με τον τρόπο αυτό, την Δεκαπενθήμερη έκθεση ζωγραφικής που έγινε στην Άρτα, από το Εργατικό Κέντρο σε συνεργασία με τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή».
Ο Γιώργος Μαργαρίτης, Καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας του ΑΠΘ, με ένα τεκμηριωμένο πολιτικό και επιστημονικό λόγο, φώτισε τις κοινές ρίζες και τα αίτια της βαρβαρότητας που οδήγησαν τους φτωχούς λαούς της Ευρώπης και ιδιαίτερα του Νότου, στη μετανάστευση, αλλά ταυτόχρονα φώτισε τους πραγματικούς ενόχους που για το συμφέρον τους και την ανάπτυξη του καπιταλισμού, δεν δίστασαν να γίνουν οι ίδιοι δουλέμποροι, δηλαδή η αστική τάξη και οι κυβερνήσεις τους.
Ο Χρήστος Σκαλκώτος, καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Ιωαννίνων, με μια διεισδυτική μάτια στο έργο, έδωσε το στίγμα της αφετηρίας για την δημιουργία του έργου τονίζοντας, πως η παρατήρηση, η στρατευμένη ταξική ματιά, είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά και ορίζει την πολιτική ταξική πράξη της τέχνης και του δημιουργού, πράγμα που σηματοδοτεί το έργο πολύπλευρα στο βιβλίο και στα εικαστικά.
Ο δημοσιογράφος Γρηγόρης Αναγνώστου ανέλυσε τις εικαστικές ενότητες και την διαλεκτική σχέση μεταξύ τους, οι οποίες γεφυρώνουν τη τοπιογραφία, την κοινωνική σύνθεση, την αρχιτεκτονική του χωριού, με το μεγάλο πολιτικό γεγονός της έκρηξης στο ορυχείο.
Ταυτόχρονα, το γλυπτό με το ανεπίδοτο γράμμα των γυναικών της FARINFOLA, ήταν η αφορμή όπου το εικαστικό έργο και το βιβλίο, ως ανοικτό γράμμα να φτάσει ως μορφή, διαμαρτυρίας, καταγγελίας, αλλά και αλληλεγγύης και πρόσκλησης στους εργαζόμενους να στοιχηθούν κάτω από τεκμηριωμένο μήνυμα του Καρλ Μαρξ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝΩΘΕΙΤΕ.
Την συζήτηση συντόνισε ο δικηγόρος Σακέλλιος Ευάγγελος, ενώ στο κλείσιμο, παρέμβαση έκανε και ο ζωγράφος και συγγραφέας Τάκης βαρελάς.
Ακολούθησε μεγάλη συναυλία από τον Γιώργο Μεράντζα, που έκλεισε την όλη εκδήλωση αργά το βράδυ.
Η συνέχιση αυτής της δουλειάς, θα δοθεί με την παρουσία των εργαζομένων στην δίκη που γίνεται στις 31 Μάη, στα δικαστήρια της Άρτας, για τον άδικο χαμό του νεαρού συναδέλφου μας, Χρήστου Ζορμπά, που βρήκε τραγικό Θάνατο, στο εργοστάσιο «Ήπειρος»