Η Δημόσια παιδεία και Υγεία, η υποστήριξη τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήρθαν στην επιφάνεια τις τελευταίες ημέρες λόγω των κινητοποιήσεων και εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η απεργιακή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στο ιστορικό κέντρο της Πρέβεζας και στην αγορά της Άρτας την προηγούμενη Τετάρτη, ενάντια στο μέτρο της ατομικής αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνηση. Η εικόνα ήταν παρόμοια και στα Γιάννενα αλλά και στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Πλήθος καθηγητών, δασκάλων μαθητών και γονέων «ένωσαν» την φωνή τους απέναντι στην υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
“Πίσω από τα ωραία λόγια του υπουργείου Παιδείας, κρύβονται οι πραγματικοί στόχοι τους. Με εργαλείο την αξιολόγηση επιχειρούν να επιφέρουν την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων, την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς. Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Φιλιππούσης – Πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων Πρέβεζας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
“Η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοθέτημα ενταγμένο σε έναν άσχετο νόμο και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του νομικού συμβουλίου του κράτους και της Βουλής και χωρίς την απαιτούμενη διαβούλευση όπως ορίζει ο νομικός πολιτισμός, ψηφίζει νύχτα ένα νομοθέτημα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Είμαστε απέναντι σε αυτό το νομοθέτημα όχι γιατί φοβόμαστε καμία αξιολόγηση από τον οποιονδήποτε. Όχι γιατί θεωρούμε ότι το δημόσιο σχολείο δεν έχει προβλήματα και δεν πρέπει να αλλάξει. Αλλά γιατί με αυτή τη λογική της κυβέρνησης μεταφέρεται το βάρος της ευθύνης για όποια προβλήματα έχει η δημόσια εκπαίδευση στους ώμους των εκπαιδευτικών. Γιατί κανένα μοντέλο επιστημονικό και παιδαγωγικό δεν υπάρχει που να μπορεί να ορίζει μια σοβαρή, επιστημονική και παιδαγωγικά αποδεκτή ατομική αξιολόγηση, όπως συνομολογούν όλες οι παιδαγωγικές σχολές” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Λελοβίτης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας.
«Σήμερα από τη μια άκρη της χώρας ως την άλλη οι εκπαιδευτικοί διαψεύδουν την κα. Κεραμέως. Με την τεράστια συμμετοχή στην απεργία μας, με τις πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις και στη Θεσσαλονίκη και σε όλες τις πόλεις της χώρας διατρανώνουμε ένα τεράστιο όχι στην αξιολόγηση γιατί λέμε ένα τεράστιο ναι στο δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά» τόνισε στις δηλώσεις του ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στα Γιάννενα.
Η Δημόσια παιδεία και Υγεία, η υποστήριξη τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήρθαν στην επιφάνεια τις τελευταίες ημέρες λόγω των κινητοποιήσεων και εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
«Παρουσιάζουν την αξιολόγηση ως το κλειδί για τη λύση κάθε προβλήματος του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν αναφέρουν πουθενά όμως ότι η αξιολόγηση οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και την οποία ονομάζουν «συλλογικό προγραμματισμό, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων», την απομάκρυνση των μαθητών στα 15 τους χρόνια από το σχολείο και την ανήλικη εργασία τους, ‘ενίσχυση’ της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ‘απεγκλωβισμό’ ονομάζουν τον αποκλεισμό 40.000 μαθητών από τα Πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και την Τράπεζα Θεμάτων, ‘αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτήριου’» αναφέρει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία των Δασκάλων σε ανακοίνωση της.
Ενώ το επόμενο διάστημα οι καθηγητές και οι δάσκαλοι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Πέρα από το μέτρο της ατομικής αξιολόγησης στην Ήπειρο εντοπίζονται αρκετά κενά ακόμη και μεσούσης της σχολικής χρονιάς σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, ενώ οι υλικοτεχνικές υποδομές είναι σε χείριστη κατάσταση.
Δυσάρεστο παράδειγμα που αποδεικνύει τον κανόνα των τραγικών ελλείψεων είναι το Μουσικό σχολείο Πρέβεζας που ακόμη περιμένει εγκατάσταση σε νέο χώρο (τα μαθήματα συνεχίζονται σε κοντέινερ) με τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να βλέπουν το «μπαλάκι» των ευθυνών να πηγαινοέρχεται μεταξύ Κυβέρνησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να περιμένουν ακόμα πότε θα προχωρήσουν οι σχετικές μελέτες.
Όμως και στα Δημοτικά σχολεία υπάρχουν «γερασμένα» κτήρια με χαρακτηριστικό παράδειγμα το 1ο, 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα όμως υπήρξαν και κινητοποιήσεις στο χώρο της υγείας. Στην Πρέβεζα πραγματοποιήθηκε μεγάλη συναυλία στην «Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης» υπέρ του Δημόσιου χαρακτήρα της Υγείας ενώ συλλαλητήριο προγραμματίζεται για τις 21 του μήνα.
Τα προβλήματα μεγεθύνονται λόγω της συνεχούς υποστελέχωσης του Νοσοκομείου Πρέβεζας, χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κίνδυνος του προηγούμενου διαστήματος να κλείσει η χειρουργική, ενώ η μετακίνηση γιατρού από το Γ.Ν. Άρτας με «εντέλλεσθε» προκάλεσε την σφοδρή ανάδραση του εργαζομένων του νοσοκομείου Άρτας.
Τόσο η υπεράσπιση της δημόσιας Υγείας όσο και της Παιδείας εκτός «κομματικών εκμεταλλεύσεων» και προεκλογικών υποσχέσεων, θα έπρεπε να είναι πυξίδα και οδηγός για όλα τα πολιτικά κόμματα στην χώρα μας, αλλά επειδή δεν «είμαστε αφελείς» υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Δυστυχώς δεν έμαθε τίποτα το πολιτικό προσωπικό από την περίοδο της πανδημίας.