Στη προγραμματισμένη επικείμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής η περιφερειακή αρχή φέρνει προς ψήφιση την δημιουργία ενός διπλού κόμβου στο Επισκοπικό, σε σημείο που ένας μικρός δρόμος συναντά την Εθνική και η επικινδυνότητα του σημείου – εξαιτίας της μικρής προσβασιμότητας του δρόμου- είναι αμφισβητούμενη για να δικαιολογηθεί η αναγκαιότητα κατασκευής κόμβου. Το σκανδαλώδες στη συγκεκριμένη απόφαση -ακόμα κι αν παραβλέψουμε τη αμφισβητούμενη χρησιμότητα του έργου για την ασφάλεια των οδηγών- είναι το κόστος των έξι εκατομμυρίων οκτακοσίων χιλιάδων ευρώ (6.800.000,00€) για ένα κόμβο πραγματικά στη μέση του πουθενά.
Είναι πρόκληση! Στην περιοχή της Λάκκας Σούλι, που η εγκατάλειψη του επαρχιακού οδικού δικτύου έχει γίνει αντικείμενο διαμαρτυριών πολλές φορές στο περιφερειακό συμβούλιο, στο Δήμο που η Περιφέρεια πληρώνει δεκάδες εκατομμύρια για αλληλοεπικαλυπτόμενες εργολαβίες στο διαβόητο πλέον δρόμο Τύρια-Συστρούνι με πρόσχημα τα …«σάπια εδάφη» όπως τα χαρακτήρισε ο κ. Περιφερειάρχης για να δικαιολογήσει ένα έργο που γίνεται επί 13 χρόνια και δεν έχει καμία προοπτική να τελειώσει, σε αυτή την περιοχή θα δαπανήσουν σχεδόν 7 εκατομμύρια για ένα κόμβο!
Σα να μην έφτανε αυτό, στην συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος η περιφερειακή αρχή καλεί το σώμα να ψηφίσει ακόμη έναν διπλό κόμβο, στη Λαψίστα αυτή τη φορά, που δεν έχει καν προϋπολογισμό! Συγκεκριμένα η Μελέτη που έρχεται προς έγκριση αναφέρει κατά λέξη : “Στα πλαίσια του έργου «Κατασκευή κόμβου επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων Κοζάνης στη θέση Λαψίστα» και ειδικά της Τεχνικής Έκθεσης που συντάχθηκε για το εξεταζόμενο οδικό τμήμα, δεν έχει συνταχθεί ενδεικτική προμέτρηση‐προϋπολογισμός του έργου. Ωστόσο με την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ο φορέας έργου θα εκπονήσει τη σχετική οικονομοτεχνική μελέτη.”
Καλούμε την Περιφερειακή Αρχή να λογοδοτήσει για τις επιλογές και τις προτεραιότητές που θέτει, τη στιγμή που καταρρέουν γεφύρια, το οδικό δίκτυο έχει εγκαταλειφθεί, το ΚΤΕΟ κλείνει επειδή η συντήρησή του βαρύνει οικονομικά την Περιφέρεια κοκ.
Γεννώνται όμως ακόμα περισσότερα ερωτήματα για το πώς αποφασίστηκε ένα έργο και έφτασε στο στάδιο της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης χωρίς να υπάρχει προϋπολογισμός. Πως γίνεται δηλαδή να έχουν αποφασιστεί οι εργασίες, τα υλικά κλπ ώστε να υπάρχει ακριβής εικόνα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά το στάδιο της κατασκευής αλλά και της λειτουργίας χωρίς να είναι γνωστός ο προϋπολογισμός του έργου.
Οι Ηπειρώτες πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα για τα πραγματικά κίνητρα επιλογής και κατασκευής των έργων. Ειδικά για την κατασκευή κόμβων η κατάχρηση της επίκλησης της ασφάλειας κυκλοφορίας από την περιφερειακή αρχή έχει καταντήσει την έννοια της ασφάλεια πρόσχημα για «χρυσές δουλειές».
Αποδεικνύεται ότι τα διαφόρων ειδών επιχειρηματικά συμφέροντα επιβάλλουν τις προτεραιότητες για την δημιουργία έργων (όπως έγινε και με το σιδερένιο σκελετό του κλειστού της ξιφασκίας αξίας 2,5 εκατομμύριων που κείτεται στον Κατσικά) και εμποδίζουν τη δημιουργία άλλων έργων όπως για παράδειγμα: μελετών για την προστασία των ποταμών της περιοχής, με τα γνωστά αποτελέσματα της καταστροφής του οικοσυστήματος του Λούρου.
Η περιφερειακή αρχή ως μακρύ χέρι του αστικού κράτους δεν μπορεί να προστατεύσει τα λαϊκά συμφέροντα. Όπως το αστικό κράτος έτσι και η ίδια αποτελεί μοχλό στήριξης της κερδοφορίας επιχειρηματιών σε βάρος της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών, όπως η ασφάλεια στις μεταφορές.