Κώστας Μπάρκας- Μερόπη Τζούφη: Στη Βουλή οι τεράστιες ελλείψεις σε
εκπαιδευτικό προσωπικό στα Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας
Τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό Γενικής και Ειδικής Αγωγής, που
εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού
Πρέβεζας, φέρνουν με Ερώτησή τους στη Βουλή οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-
Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μπάρκας και Μερόπη Τζούφη.
Η κατάσταση στα σχολεία είναι οριακή και ουσιαστικά οι προσλήψεις
αναπληρωτών, που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, μόλις που καλύπτουν τις
συνταξιοδοτήσεις. Η τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκίνησε με είκοσι χιλιάδες κενά
(20.000) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, τα εμφανιζόμενα κενά
καλύπτονται εκ των ενόντων, δηλαδή εκπαιδευτικοί να διδάσκουν άσχετα με το
επιστημονικό τους αντικείμενο μαθήματα, ενώ υπάρχουν και αναφορές, ότι
εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης αναγκάζονται να αναλαμβάνουν τμήμα.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, τα κενά στα σχολεία Γενικής και Ειδικής
Αγωγής φτάνουν τα εξήντα τέσσερα (64), με τα κενά ειδικά στις ειδικότητες των
δασκάλων και νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Αγωγής (πέρα δηλαδή από το Ειδικό
Εκπαιδευτικό Προσωπικό και τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών),
να ανέρχονται στα τριάντα τέσσερα (34). Οι παραπάνω ελλείψεις δημιουργούν
πολύ σοβαρά προβλήματα στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών
και υποβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση, κυρίως στον ευαίσθητο τομέα της
Ειδικής Αγωγής.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό,
ποιες δράσεις σκοπεύει να υλοποιήσει, προκειμένου να καλυφθούν τα
εκπαιδευτικά κενά στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, όπου παρατηρείται
απουσία διδασκόντων ακόμη και σε κρίσιμης βαρύτητας εκπαιδευτικά αντικείμενα.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση:
Αθήνα, 29/09/2023
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: «Τεράστιες οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα Σχολεία Γενικής
και Ειδικής Αγωγής της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας»
Η κατάσταση με τα κενά των εκπαιδευτικών είναι οριακή. Η πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας, ειδικά το τελευταίο διάστημα, προσπαθούσε να φτιάξει μια
πλαστή εικόνα ως προς τη στελέχωση των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Πλαστή εικόνα, διότι η τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκινά με είκοσι χιλιάδες κενά
(20.000) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς από σαράντα επτά χιλιάδες
(47.000) αναπληρωτές που εργάστηκαν πέρσι, προσλήφθηκαν φέτος σε πρώτη
φάση 28.353. Ουσιαστικά, οι φετινές προσλήψεις μόλις που καλύπτουν τις
συνταξιοδοτήσεις. Παράλληλα, τα εμφανιζόμενα κενά καλύπτονται εκ των εν όντων,
δηλαδή εκπαιδευτικοί να διδάσκουν άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο
μαθήματα, ενώ υπάρχουν και αναφορές, ότι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης
αναγκάζονται να αναλαμβάνουν τμήμα.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, τα κενά στα σχολεία Γενικής και Ειδικής
Αγωγής φτάνουν τα εξήντα τέσσερα (64), με τα κενά ειδικά στις ειδικότητες των
δασκάλων και νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Αγωγής (πέρα δηλαδή από το Ειδικό
Εκπαιδευτικό Προσωπικό και τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών),
να ανέρχονται στα τριάντα τέσσερα (34). Οι παραπάνω ελλείψεις δημιουργούν
πολύ σοβαρά προβλήματα στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών
και υποβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση, κυρίως στον ευαίσθητο τομέα της
Ειδικής Αγωγής.
Επειδή, είναι χρέος της Πολιτείας η διασφάλιση ισότιμων προϋποθέσεων για όλους
τους μαθητές,
Επειδή, βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και προκοπή μιας κοινωνίας είναι η
ανεμπόδιστη πρόσβαση και ολόπλευρη στήριξη των συντελεστών που συνιστούν
την εκπαιδευτική διαδικασία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιες δράσεις σκοπεύει να υλοποιήσει, προκειμένου να καλυφθούν τα
εκπαιδευτικά κενά στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, όπου παρατηρείται
απουσία διδασκόντων ακόμη και σε κρίσιμης βαρύτητας εκπαιδευτικά
αντικείμενα;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Τζούφη Μερόπη