Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη θεματική εκδήλωση της Κομματικής Οργάνωσης Πρέβεζας του ΚΚΕ το περασμένο Σάββατο με θέμα: «Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, στον αντίποδα του σχολείου των δεξιοτήτων της Ε.Ε.». Η συγκεκριμένη θεματική δεν επιλέχθηκε τυχαία μιας και τα ζητήματα της μόρφωσης απασχολούν τόσο τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όσο και τους γονείς. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την δυνατότητα να ακούσουν τις θέσεις του ΚΚΕ αλλά και να κατανοήσουν πως το σημερινό ασφυκτικό πλαίσιο στο οποίο είναι ενταγμένο το σχολείο διαμορφώνεται από τις οδηγίες και κατευθύνσεις της Ε.Ε. Την εκδήλωση άνοιξε η Τατιάνα Ιορδανίδου, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Πρέβεζας και αναπληρώτρια εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Τάσος Τόκας, υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, δάσκαλος ειδικής αγωγής, με προϋπηρεσία σε σχολεία της Πρέβεζας, συνδικαλιστής εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων μαθητών Ιωαννίνων, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Ηπείρου και μέλος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) για την κεντρική ομιλία. Όπως ανέφερε εισηγητικά «το ΚΚΕ από την ίδρυσή του, παλεύει να γίνουν οι νέοι και οι νέες, η εργατική τάξη, ο λαός, κάτοχοι της γνώσης που έχει συγκεντρώσει η ανθρωπότητα. Να κατανοήσουν το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον – τους νόμους που τα διέπουν – για να μπορούν να γίνουν οι δημιουργοί της νέας κοινωνίας όπου δεν θα υπάρχουν κοινωνικοί διαχωρισμοί και εκμετάλλευση. Η ΕΕ έχει τους ακριβώς αντίθετους στόχους: Την αναπαραγωγή ενός νέου εργατικού δυναμικού ευέλικτου, ευάλωτου, χωρίς την ικανότητα να κατανοήσει τον κόσμο στην ολότητά του, να μην μπορεί να κατανοεί τους νόμους που κινούν την ιστορία, τη φύση, την κοινωνία. Κυρίαρχος στόχος είναι ο νέος εργαζόμενος να είναι όλο και πιο αποδοτικός στις σκληρότερες συνθήκες εργασίας και καπιταλιστικής εκμετάλλευσης. Έτσι το σχολείο, με τη συνολική του λειτουργία, προετοιμάζει τον νέο άνθρωπο να υποτάσσεται πειθήνια και να μην αμφισβητεί την καπιταλιστική βαρβαρότητα, το σύστημα γενικότερα».
Όπως είπε η Ε.Ε και όλες οι κυβερνήσεις υπηρετούν το σχολείο των δεξιοτήτων, των αποσπασματικών γνώσεων, της πληροφορίας και όχι της ολόπλευρης γνώσης. Και σε αυτό το πλαίσιο θέλουν τους εκπαιδευτικούς να γίνονται οι μεσάζοντες ανάμεσα στην πληροφορία και τον μαθητή. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, όπως μας πληροφορεί κείμενο του ευρωκοινοβουλίου που ψηφίστηκε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, “βασίζεται στη σύμπραξη με τον κόσμο των επιχειρήσεων” και έχει ρόλο στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας!» Αναφέρθηκε στα ίδια τα στοιχεία Έκθεσης της Ε.Ε. που εντοπίζουν πως στη δεκαετία 2011 – 2021 η ικανότητα ανάγνωσης των μαθητών έχει υποχωρήσει στο σύνολο των κρατών – μελών της ΕΕ ενώ η “λύση” που προτείνει η ίδια Έκθεση είναι η ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών (ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών), επιβεβαιώνοντας αυτό που το ΚΚΕ έχει αποκλειστικά αναδείξει: Η πολιτική των δεξιοτήτων αντί της ολόπλευρης μόρφωσης ακυρώνει ακόμα και την επίλυση υπαρκτών προβληματικών φαινομένων στο σχολείο.
Στη συνέχεια τόνισε ιδιαίτερα τις τραγικές συνθήκες των σχολικών μονάδων, με τα κτήρια να είναι ασυντήρητα έως και ακατάλληλα, όπως για παράδειγμα στο ΕΠΑΛ και το Μουσικό σχολείο Πρέβεζας ενώ ανέφερε και στοιχεία σχολικών μονάδων ακατάλληλων σε μια σειρά χώρες της ΕΕ. Η παραπάνω κατάσταση φανερώνει πως δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία αλλά συνολικότερη κατεύθυνση μιας και το χτίσιμο και η συντήρηση των σχολικών μονάδων δεν είναι επιλέξιμα αφού δεν είναι ανταποδοτικά. Και καυτηρίασε έντονα τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης τα οποία σε καμία περίπτωση δε δίνονται για τις ανάγκες των σχολείων αλλά μόνο για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ για ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει. Που δεν θα χωρίζει τα παιδιά σε αυτά που παίρνουν και σε αυτά που δεν παίρνουν τα γράμματα. Που θα παρέχει ολόπλευρη, ζωντανή μόρφωση και μέσα σ’ αυτό θα μπορούν να χαρούν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά την μοναδικότητα της παιδικής τους ηλικίας. Ένα σχολείο που θα έχει στο πρόγραμμά του από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, το θέατρο, τη μουσική, τις τέχνες, τον αθλητισμό, όχι μόνο σαν μαθήματα, αλλά ως διεξόδους έκφρασης, δημιουργίας, ποιοτικής ψυχαγωγίας. Για όλους αυτούς τους λόγους και για πολλούς παραπάνω, η ψήφος στο ΚΚΕ αποτελεί τη μοναδική εγγύηση ότι η πάλη απέναντι σε αυτήν τη στρατηγική θα γίνει ακόμα πιο δυνατή και θα αποδυναμωθεί το αντιδραστικό οικοδόμημα της ΕΕ, άρα θα αποδυναμωθούν και τα κόμματα που τη στηρίζουν.
Ακολούθησε παρέμβαση από τον Λαϊνά Γιώργο, μέλος της ΚΝΕ και μαθητή της Β΄Λυκείου. Τόνισε πως η πρώτη ψήφος των μαθητών πρέπει να είναι κόκκινη για όλους τους μαθητές που παλεύουν για ένα καλύτερο σχολείο, για όλους τους μαθητές που κινητοποιήθηκαν ενάντια στο έγκλημα των Τεμπών, που εναντιώνονται στον πόλεμο κατά της σφαγής του παλαιστινιακού λαού. Ενώ ο Βενετικίδης Θεόδωρος, πρόεδρος του συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Πρέβεζας και πρόεδρος της ένωσης γονέων αναφέρθηκε στον ρόλο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που συμβάλει σε αυτό το ασφυκτικό σχολείο.
Το επόμενο ραντεβού ανανεώθηκε για το ερχόμενο Σάββατο 25/05 στην θεματική εκδήλωση για την Υγεία, με κεντρική ομιλήτρια τη Δήμητρα Σταματέλου, υποψήφια ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, ιατρό παθολόγο.
ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
20/5/24