Ο Βουλευτής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, ως Ειδικός Αγορητής Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα την Κύρωση των Συμφωνιών Αεροπορικών Υπηρεσιών μεταξύ της χώρας μας και των Κρατών της Χιλής, της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας, αναφέρθηκε κατ’ αρχήν στο κρίσιμο ζήτημα της ακρίβειας στην ηλεκτρική ενέργεια που έχει προκαλέσει ηλεκτροσόκ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, και τόνισε ότι οι εξαγγελίες του κυρίου Πρωθυπουργού έρχονται πολύ καθυστερημένα.
Συνεχίζοντας, άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ και αναφέρθηκε στην απολιγνιτοποίηση που ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, και στη συνέχεια η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ προχώρησε ταχύτατα στη βίαιη απολιγνιτοποίηση, αλλά και στο Χρηματιστήριο ενέργειας που ήταν πρόταση ΣΥΡΙΖΑ και το συνεπακόλουθο της ρήτρας αναπροσαρμογής, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα.
Υπενθύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής έχει προτείνει μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, και ειδικότερα στο πλαφόν στην τιμή της λιανικής τιμής ενέργειας με αφετηρία έναν χρόνο πριν, αλλά και στα χρέη που έχουν συσσωρευθεί από τις υψηλές χρεώσεις όλο αυτό το διάστημα, σύμφωνα και με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όπως την παρουσίασε αναλυτικά ο Πρόεδρος, κ. Ανδρουλάκης. Αναφέρθηκε στην κατάθεση σχετικής Τροπολογίας, που το Κίνημα Αλλαγής ζητά να συζητηθεί, μαζί και με τις ευθύνες της Κυβέρνησης.
Συνεχίζοντας, σχετικά με την κύρωση των τριών διεθνών συμβάσεων, τόνισε ότι αυτές προωθούν την ενδυνάμωση των οικονομικών σχέσεων της χώρας μας με τα κράτη αυτά, ότι αναμένεται η αναβάθμιση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατικών αλλά και των εμπορευματικών μεταφορών με ασφάλεια για τους πολίτες και τα εμπορεύματα, αλλά και η ενίσχυση και τόνωση και άλλων δραστηριοτήτων και συνεργασιών σε διάφορους τομείς καθώς με πολλές ακόμα χώρες δεν έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα οι οικονομικές σχέσεις και συνεργασίες.
Αναφέρθηκε στη ξεχωριστή σημασία για κάθε μια από τις Συμφωνίες αυτές , αφού με την Αίγυπτο υπάρχουν ήδη αρκετές συνεργασίες σε τομείς όπως το εμπόριο, οι εξαγωγές, ο τουρισμός, αλλά και στον τομέα της ενέργειας με πολλές επιπτώσεις γεωπολιτικής σημασίας, είτε με την προοπτική κατασκευής του αγωγού «EastMed», είτε με το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής σύνδεσης, με τη Χιλή που έχει υπογράψει τις περισσότερες διεθνείς συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου στον κόσμο, αλλά που έχει τουρισμό, μεγάλη ιστορία και πολιτισμό, και τέλος με τη Σαουδική Αραβία, μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη χώρα και μπορούν να ενδυναμωθούν οι διμερείς σχέσεις ιδιαίτερα στους τομείς του εμπορίου, της τεχνολογίας και του τουρισμού.
Ωστόσο, τόνισε ξανά τα σοβαρά θέματα ασφάλειας, και σημείωσε ότι επιβάλλεται κατ’ αρχήν να εξαντλείται κάθε δυνατότητα για την αυστηρή τήρηση όσων διατάξεων και προτύπων έχουν θεσπιστεί από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας και την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και από τα συμβαλλόμενα μέρη ιδιαίτερα για τις πτήσεις στον εναέριο χώρο τους.
Παράλληλα όμως, εξέφρασε τις αμφιβολίες και τη διαφωνία του Κινήματος Αλλαγής σχετικά με τον τρόπο άσκησης ελέγχου εποπτείας στα περιφερειακά αεροδρόμια, χωρίς τις περιφερειακές αρχές ελέγχου των αεροδρομίων, που καταργήθηκαν, αφού οι περισσότερες από αυτές τις αρμοδιότητες δεν μπορούν να ασκηθούν μόνο με την τεχνολογία και από απόσταση και ήδη καταγράφονται πάρα πολλά προβλήματα.
Επίσης, τόνισε το ζήτημα της στελέχωσης με προσωπικό στην περιφέρεια και σημείωσε ότι ήδη για μερικά περιφερειακά αεροδρόμια αναφέρονται από τοπικούς φορείς, δημοτικούς, περιφερειακούς ή επαγγελματικούς προβλήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων, όπως οι μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις λόγω χρονοχρέωσης στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης. Επίσης, ανάφερε οτι περιορίζονται οι διαθέσιμοι χώροι δημιουργώντας συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης .
Επιπρόσθετα, τόνισε ιδιαίτερα ότι ενόψει του καλοκαιριού και της αναμενόμενης αύξησης της τουριστικής κίνησης τα κυριότερα ζητήματα αποτελούν η λειτουργία και κυρίως η ασφάλεια στα δεκαπέντε περιφερειακά αεροδρόμια, όπως αναλυτικά τέθηκαν σε συνάντηση που είχε ο ίδιος με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων της ΥΠΑ, αλλά και η υποστελέχωση σημαντικών υπηρεσιών στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας γενικότερα και τόνισε ότι χρειάζονται λύσεις και μάλιστα άμεσα.
Επίσης, αναφέρθηκε στους κινδύνους που αφορούν στις συμφωνίες χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων από τρίτους, εκτός ωραρίου λειτουργίας, και χωρίς δημόσιο έλεγχο, όπως στην περίπτωση του αεροδρομίου της Μήλου.
Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής θα υπερψηφίσει τις τρεις αυτές Συμφωνίες στο πλαίσιο μιας συστηματικής προσπάθειας για ενδυνάμωση συνεργασιών και αναβάθμιση σχέσεων με όλες αυτές τις χώρες και γενικότερα με τρίτες αναπτυσσόμενες χώρες.
in Άρτα