in

Κώστας Μπάρκας: Σε «ομηρία» χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους, λόγω της καθυστέρησης από πλευράς κυβέρνησης, της δημοσιοποίησης του αριθμού διορισμών και των κατανομών κατά κλάδο και ειδικότητα

Ερώτηση Κ. Μπάρκα στην Υπουργό Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως


Στη Βουλή καλείται να απαντήσει η Υπουργός Παιδείας, ύστερα από Ερώτηση που κατέθεσαν τριάντα πέντε (35) Βουλεύτριες και Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Νομού Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας, για την καθυστέρηση που παρατηρείται ως προς τον προγραμματισμό κάλυψης των χιλιάδων κενών οργανικών θέσεων στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της δημοσιοποίησης των κατανομών διορισμών, που σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεων (περίπου 8.500 το τρέχον έτος) αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της άμεσης πρόσληψης, όχι απλά των 10.500 προσλήψεων, που προβλέπονται σε δύο έτη, όπως πρόσφατα ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, αλλά της αύξησής τους στις 15.000 πριν αρχίσει το νέο σχολικό έτος, όπως πρότεινε πρόσφατα ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρά το γεγονός ότι δεν είχε ψηφίσει τον Νόμο 4589/2019, που προέβλεπε την υλοποίηση 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (Ειδική και Γενική Αγωγή) και ήταν αντίθετη προς αυτόν, συνέχισε τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα το Σεπτέμβριο του 2020 να έχουμε τους πρώτους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, με καθυστέρηση ενός έτους από τον αρχικό σχεδιασμό. Στην Γενική Αγωγή υπάρχει μια άνευ προηγουμένου αδικαιολόγητη καθυστέρηση έκδοσης των τελικών πινάκων, σε μια κρίσιμη υγειονομική συγκυρία. Η καθυστέρηση αυτή επιφέρει επιπλέον ψυχολογική πίεση στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον επαγγελματικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, καθώς θα κληθούν μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, λίγων ημερών, να ανατρέψουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, για να διοριστούν σε κάθε γωνιά της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος.
Η μακροχρόνια καθυστέρηση δημοσιοποίησης των κατανομών δίνει την εντύπωση ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να έχει σε ομηρία τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (και των δύο βαθμίδων), προκειμένου να προωθεί τα νεοφιλελεύθερα σχέδιά του και το ξήλωμα των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Οι κατανομές θα έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί εδώ και καιρό, σύμφωνα και με τις υποσχέσεις του Υπουργείου και με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες της κάθε βαθμίδας.
Με βάση τα παραπάνω, οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία καλούν την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει, πρώτον, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων προσλήψεων, με γνώμονα ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προγραμματίσουν την επαγγελματική και οικογενειακή τους ζωή σε πολύ σύντομο διάστημα. Δεύτερον, αν θα υπάρξει η πρόσληψη και των 10.500 τουλάχιστον εκπαιδευτικών Γενικής Παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν την έναρξη της φετινής χρονιάς. Τρίτον, πότε προτίθεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας την κατανομή των διορισμών κατά κλάδο και ειδικότητα. Ακολουθεί αναλυτικά το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Αθήνα, 1 Ιουλίου 2021

Ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αριθμός μόνιμων διορισμών και κατανομή κατά κλάδο και ειδικότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Μετά από τη δεκαετή αδιοριστία – την περίοδο 2008-2018 – που προκάλεσαν τα μνημόνια, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τηρώντας τη δέσμευση της, προχώρησε, με τον νόμο 4589/2019, σε σχεδιασμό τριετούς προγράμματος 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά).
Η Κυβέρνηση της ΝΔ παρά το γεγονός ότι δεν είχε ψηφίσει το νόμο και ήταν αντίθετη προς αυτόν, συνέχισε τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα το Σεπτέμβριο του 2020 να έχουμε τους πρώτους διορισμούς στην ειδική αγωγή, με καθυστέρηση βέβαια ενός έτους από τον αρχικό σχεδιασμό.
Στην Γενική αγωγή υπάρχει μια άνευ προηγουμένου αδικαιολόγητη καθυστέρηση έκδοσης των τελικών πινάκων, σε μια κρίσιμη υγειονομική συγκυρία. Η καθυστέρηση αυτή επιφέρει επιπλέον ψυχολογική πίεση στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τoν επαγγελματικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό. Οι ίδιοι θα κληθούν μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα (λίγων ημερών) να ανατρέψουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό για να διοριστούν σε κάθε γωνιά της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος.
Ακόμα ο συνδυασμός των χιλιάδων οργανικών κενών, το μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων (περίπου 8.500 φέτος) των εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ο τεράστιος αριθμός αναπληρωτών που απαιτείται τα τελευταία χρόνια για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία μας, αναδεικνύουν την αναγκαιότητα να προχωρήσει η Κυβέρνηση της ΝΔ άμεσα όχι απλά στις 10.500 προσλήψεις που προβλέπονται σε δύο έτη όπως πρόσφατα ανέφερε η Υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως, αλλά να αυξηθούν οι προσλήψεις σε 15.000 πριν να αρχίσει το νέο σχολικό έτος όπως πρότεινε πρόσφατα ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας.
Αξίζει να σημειώσουμε πως στον προϋπολογισμό του 2021 οι προσλήψεις που αναφέρονται είναι 10.500 ενώ και στο «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2022-2025» που συζητείται στη Βουλή, αναφέρεται στην ανάλυση συνεπειών ρύθμισης του νομοσχεδίου, σελ. 93, πως «Για το τρέχον έτος, εκτιμάται ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 32.870 προσλήψεις, εντός και εκτός κανόνα. Επισημαίνεται ότι στις συνολικές προσλήψεις της περιόδου λαμβάνεται υπόψη και η ύπαρξη θετικού υπολοίπου προς υλοποίηση από προηγούμενα έτη, ενώ στις εκτιμήσεις των εκτός κανόνα, συμπεριλαμβάνονται 10.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών και 2.909 προσλήψεις για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», σε αντικατάσταση αντίστοιχων έκτακτων θέσεων.».
Η μακροχρόνια καθυστέρηση δημοσιοποίησης των κατανομών δίνει την εντύπωση ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να έχει σε ομηρία τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (και των δύο βαθμίδων), προκειμένου να προωθεί τα νεοφιλελεύθερα σχέδιά του και το ξήλωμα των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Επιπρόσθετα δίνει την εντύπωση ότι οι τελικοί αριθμοί υπόκεινται σε μία άτυπη υπόγεια διαπραγμάτευση με τους εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, με πιθανό αποτέλεσμα την αμφισβήτηση των κατανομών όταν θα ανακοινωθούν.
Οι κατανομές θα έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί εδώ και καιρό, σύμφωνα και με τις υποσχέσεις του Υπουργείου και με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες της κάθε βαθμίδας.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων προσλήψεων με γνώμονα ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προγραμματίσουν την επαγγελματική και οικογενειακή τους ζωή σε πολύ σύντομο διάστημα;
2) Θα υπάρξει η πρόσληψη και των 10.500 τουλάχιστον εκπαιδευτικών γενικής παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν την έναρξη της φετινής χρονιάς;
3) Πότε προτίθεται να ανακοινώσει το Υπ. Παιδείας την κατανομή των διορισμών κατά κλάδο και ειδικότητα;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Παπανάτσιου Αικατερίνη
Φίλης Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αναγνωστοπούλου Αθανασία
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αραχωβίτης Σταύρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κασιμάτη Νίνα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.