in

Μεταρρυθμίσεις και φρούδες προσδοκίες ανάπτυξης

Του Χρήστου Χασκή
∙ Υπάλληλος ΚΕΠ
∙ Δημοτικός υπάλληλος


Οι αλλαγές στον εργασιακό νόμο και την εκπαίδευση περιορίζουν τις πιθανότητες για ανάπτυξη στην Ελλάδα.

Η μείωση μισθών που θα προκύψει από τις απλήρωτες πλέον υπερωρίες θα μειώσει αντίστοιχα και την κατανάλωση ειδικά την κατανάλωση μη διαρκών αγαθών όπου ανήκουν τα είδη διατροφής ένδυσης κλπ. Το μεγαλύτερο μέρος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα προσφέρουν αυτό το είδος αγαθών επομένως θα δουν τον τζίρο τους να μειώνεται. Αντίθετα τα κέρδη των μεγαλοεργοδοτων δεν θα καλύψουν το κενό στην κατανάλωση αφού αυτά θα κατευθυνθούν είτε σε κατανάλωση εισαγόμενων διαρκών αγαθών πολυτελείας είτε σε αμφίβολης προοπτικής επενδύσεις με σκοπό την φοροαπαλλαγή.

Οι νέοι επιστήμονες θα κατευθυνθούν στο εξωτερικό αναζητώντας καλύτερες συνθήκες και αμοιβές. Έτσι θα απώλεσει η χώρα ένα σημαντικό ποσοστό από το μορφωτικό κεφάλαιο της. Το μορφωτικό κεφάλαιο είναι σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης μιας χώρας εξίσου σημαντικός με το επενδυτικό κεφάλαιο.

Οι νέες συνθήκες στην απασχόληση σε συνάρτηση με τις αλλαγές στην Παιδεία τη μειώση των εισακτέων στην δημόσια τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που πέρα από δώρο στα ιδιωτικά κολέγια, μειώνει το γνωστικό επίπεδο του διαθέσιμου απασχολούμενου δυναμικού, διαταράσσουν την ισορροπία δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο που δεν αφήνει περιθώρια για μακροπρόθεσμο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης, έρχονται σε αντίφαση με την υποκριτική ανησυχία για την υπογεννητικότητα η οποία με την σειρά της επηρεάζει τόσο το ασφαλιστικό σύστημα όσο και τους στόχους της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Πώς θα αυξηθούν οι γεννήσεις σε ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι δεν θα διαθέτουν προσωπικό χρόνο, που οι μισθοί δεν επαρκούν και το μέλλον των παιδιών που γεννιούνται δεν θα έχει προοπτικές μόρφωσης και καλύτερης ζωής; Πώς θα γίνει η επιλογή κατεύθυνσης της οικονομίας όταν το μελλοντικό διαθέσιμο δυναμικό της μειώνεται και ταυτόχρονα θα υστερεί σε γνώσεις και δεξιότητες;

Οι μεταρρυθμίσεις για να έχουν προοπτικές επιτυχίας πρέπει να μην γέρνουν υπερβολικά προς την μία πλευρά. Πρέπει να προφέρουν αντισταθμιστικά ωφελη.

Δεν μπορείς να μειώνεις τις θέσεις των εισακτέων στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να μην αυξανεις την χρηματοδότηση για έρευνα και υλικοτεχνικό εξοπλισμό ενώ παράλληλα διαθέτεις πόρους για δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας.

Δεν μπορείς να αυξάνεις τις ώρες εργασίας, όταν ήδη οι εργαζόμενοι δουλεύουν τις περισσότερες ώρες την εβδομάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καταργώντας τις αμοιβόμενες υπερωρίες χωρίς μια στοιχειώδη αύξηση μισθών και ημερομισθίων που είναι από τους χαμηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όταν μια οικονομία έχει προβλήματα ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν ορατές αποκλίσεις από τους ευρωπαϊκούς δείκτες δεν μεγαλώνεις την απόκλιση γιατί προφανώς το λάθος που δημιούργησε τα προβλήματα είναι ακριβώς εκεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.