in

Μπάρκας: Άμεση και σαφής ενημέρωση στους πολίτες για τις παροχές μέσω ΚΕΠΑ


Στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης,ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη και Αν. Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, Κώστας Μπάρκας, ανέδειξε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κατά τη διαδικασία πιστοποίησης της αναπηρίας τους μέσω των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

Ο κ. Μπάρκας επισήμανε ότι οι πολίτες που απευθύνονται στα ΚΕΠΑ είναι άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω της κατάστασης της υγείας τους. Ωστόσο, παρότι οι υπάλληλοι των ΚΕΠΑ γνωρίζουν εκ των προτέρων τις παροχές που δικαιούνται οι ασθενείς με βάση το ποσοστό αναπηρίας τους, οι ίδιοι οι ασθενείς δεν έχουν άμεση και σαφή ενημέρωση, καθώς η διαδικασία ενημέρωσης γίνεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Ο Βουλευτής τόνισε ότι πολλοί από τους δικαιούχους, λόγω προχωρημένης ηλικίας ή έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων, αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και να ενημερωθούν για τις παροχές που τους αναλογούν. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 57% των Ελλήνων είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητοι, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ακόμα πιο δύσκολη για τους δικαιούχους.

Ο κ. Μπάρκας κάλεσε το Υπουργείο να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση μιας σαφούς διαδικασίας ενημέρωσης των πολιτών, ζητώντας από τους υπαλλήλους των ΚΕΠΑ να παρέχουν άμεσα πληροφορίες σχετικά με τις παροχές που αντιστοιχούν σε κάθε ποσοστό αναπηρίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, το Υπουργείο θα μπορούσε να εκδώσει μια ολοκληρωμένη εγκύκλιο, η οποία θα κατανέμει τις παροχές ανά ποσοστό αναπηρίας και θα διασφαλίζει την ενημέρωση των πολιτών με τρόπο άμεσο και προσβάσιμο σε όλους.

Από την πλευρά του, ο αρμόδιος Υφυπουργός απάντησε ότι η αποστολή του ΚΕΠΑ περιορίζεται αποκλειστικά στην πιστοποίηση της αναπηρίας και όχι στην παροχή κοινωνικών επιδομάτων ή διευκρινίσεων για τα δικαιώματα των πολιτών. Ωστόσο, ο κ. Μπάρκας αντέτεινε ότι το κράτος οφείλει να παρέχει άμεση και κατανοητή ενημέρωση στους πολίτες, ειδικά όταν πρόκειται για ευπαθείς ομάδες που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατέληξε λέγοντας ότι η ταλαιπωρία των πολιτών πρέπει να σταματήσει και ότι το Υπουργείο οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη και ουσιαστική ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.