in

Oμιλία Χ. Γκόκα στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης


Ο Βουλευτής και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση της Πρότασης Δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, τόνισε ότι από το δημόσιο διάλογο των τελευταίων ημερών αναδείχθηκαν τα μικροπολιτικά παιχνίδια του ΣΥΡΙΖΑ και οι επιδιώξεις της ΝΔ, σημειώνοντας ότι, το Κίνημα Αλλαγής δεν δίνει καμία ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, που έχει αποτύχει συνολικά στις πολιτικές που ασκεί και υπογραμμίζοντας ότι η θέση αυτή, χωρίς να ζητά εκλογές, έδωσε την αφορμή, και στο ΣΥΡΙΖΑ και στην ΝΔ, να αντιδράσουν με τον ίδιο τρόπο.
Συνεχίζοντας, υπενθύμισε τον τυχοδιωκτισμό που και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επικαλεστεί, σχετικά με τη στάση του να ζητά εκλογές τώρα, που καθημερινά διπλάσιοι δυστυχώς συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους, επισημαίνοντας ότι η Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα, ανησυχούν και ενοχλούνται από την αυτόνομη πορεία και το δυνάμωμα του ΠΑΣΟΚ/ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, και αυτό φάνηκε και με την απαγόρευση της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, που βόλευε και άλλους, όχι μόνο την Κυβέρνηση.
Ειδικότερα , υπογράμμισε ότι το επιτελικό, το συγκεντρωτικό, στην ουσία κράτος, απέτυχε και χαρακτηριστικά ανέφερε “..Στη διαχείριση της πανδημίας. Επί 2 χρόνια χωρίς να ενισχυθεί το ΕΣΥ, χωρίς πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας, χωρίς την έμπρακτη στήριξη των εργαζομένων, με το συνωστισμό στα ΜΜΜ και τα σχολεία να συνεχίζεται. Στο μέτωπο της Οικονομίας, ο κόσμος της παραγωγής και της εργασίας, οι ΜΜΕ, ο Πρωτογενής Τομέας, τα οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά βιώνουν τις συνέπειες της πανδημίας, της έλλειψης σχεδίου για ανάπτυξη. Η ακρίβεια είναι παρούσα, χωρίς έλεγχο, με τον πληθωρισμό στο 5,1%, και το ηλεκτρικό ρεύμα στα ύψη. Το κόστος παραγωγής πλήττει παραγωγικές δραστηριότητες, αγρότες και κτηνοτρόφους, που βρίσκονται σε απόγνωση, όπως οι παραγωγοί της Άρτας, που παραμένουν χωρίς τις ενισχύσεις απώλειας εισοδήματος, που δικαιούνται, χωρίς αποζημιώσεις για την ακαρπία. Προτείνουμε τώρα, μειώσεις των έμμεσων, φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ), ιδιαίτερα σε βασικά αγαθά, και ρύθμιση για τον κατώτατο μισθό, με προοπτική και για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας…”
Αναφερόμενος στο χάος και την ταλαιπωρία που προκάλεσε η πρόσφατη χιονόπτωση στην Αττική, τόνισε ότι επιβεβαιώθηκε η σοβαρή αδυναμία διαχείρισης των φυσικών καταστροφών και από τη ΝΔ. Υπενθύμισε ότι και στο παρελθόν υπήρξε κακή διαχείριση κρίσεων, από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στη Μάνδρα και στο Μάτι, με τα γνωστά τραγικά, δυστυχώς, αποτελέσματα, αλλά και από τη σημερινή Κυβέρνηση, στις πλημμύρες του Ιανού, στη Μήδεια, στις πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια, μέχρι τώρα στην Αττική οδό και το Λεκανοπέδιο.
Επανέλαβε ότι υπάρχει ανάγκη για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, μία νέα Δομή αποτελεσματικής Πολιτικής Προστασίας, σημειώνοντας ότι ήταν ο Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, ο Νίκος Ανδρουλάκης, αυτός που εισηγήθηκε στην Ε.Ε. τον Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας για τις φυσικές καταστροφές.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι η παράλυση της λειτουργίας της χώρας, στο Κέντρο, στην Πρωτεύουσα, είναι και λυπηρή και απογοητευτική. Στα ΜΜΜ δεν υπήρξε τελικά σχέδιο, εκτός αν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλής, θεωρεί τη διακοπή των Συγκοινωνιών ως το μόνο μέτρο.
Υπογράμμισε ότι δεν αρκεί η μισή συγγνώμη και η εξαγγελία επικοινωνιακής εκτόνωσης με 2000 ευρώ για τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό και 1000 ευρώ στους αποκλεισμένους στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναρωτήθηκε με ποιά διαδικασία και με ποιό σχετικό πλαίσιο έγιναν αυτά, και εάν θα υποχρεωθούν οι πολίτες , όπως επιμένει η εταιρεία, να παραιτηθούν από άλλες διεκδικήσεις. Στη συνέχεια έθεσε αρκετά ερωτήματα όπως, για τις συσκέψεις που έγιναν και ποιοι συμμετείχαν. Τι προτάσεις υπήρξαν από όλους και από τις Αττικές Διαδρομές. Τι ακριβώς αποφασίστηκε. Γιατί δεν κλήθηκε το Αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών. Τι έγινε με τη διακοπή κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων. Εάν υπήρχε τελικά σχέδιο που αφορούσε συνολικά στη διαχείριση από το Κράτος, την Περιφέρεια, τους Δήμους, και τις Υπηρεσίες και τις εταιρίες και κατά πόσο εφαρμόστηκε. Για ποιό λόγο έκλεισαν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας (Κατεχάκη, Μεσογείων) και αναρωτήθηκε γιατί και σ’ αυτές τις περιπτώσεις να μην υπάρχουν αποκλεισμένοι δικαιούχοι αποζημιώσεων.
Επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν ακόμα απαντήσεις στα ερωτήματα ή είναι αόριστες, και παρά το μπαλάκι ευθυνών μεταξύ κ. Στυλαινίδη, Τροχαίας και Εταιρείας, η ευθύνη της Κυβέρνησης για τη χαοτική κατάσταση στο σύνολό της είναι δεδομένη και προφανής.
Αναφέρθηκε επίσης στο νέο διαγωνισμό, από το ΤΑΙΠΕΔ, όπου επί ΣΥΡΙΖΑ παραχωρήθηκε η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, για άλλα 25 χρόνια μετά τη λήξη της τωρινής Σύμβασης το 2024. Και αναρωτήθηκε αν κάποια από όσα συμβαίνουν αυτές τις μέρες σχετίζονται με αυτή τη διαδικασία.
Ενώ για το έργο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουμε εξαγγελίες έργων, όχι όμως και εργοτάξια.
Κλείνοντας, τόνισε ότι είναι αυτονόητη η επιλογή του Κινήματος Αλλαγής να υπερψηφίσει την πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, και σημείωσε ότι το Κίνημα Αλλαγής, αγωνίζεται για μια άλλη Πολιτική, για αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών, με αξιόπιστη εναλλακτική πολιτική πρόταση, για βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη, για βιώσιμη ανάπτυξη με περιφερειακή και παραγωγική διάσταση, με εργασία και αξιοπρέπεια για όλους.