in ,

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών: « Ενεργός Πολιτειότητα” Πολίτης στο Σχολείο – Πολίτης του κόσμου»


Το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας συμμετείχε  στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών: « Ενεργός Πολιτειότητα” Πολίτης στο Σχολείο – Πολίτης του κόσμου», το οποίο διοργανώθηκε από  το “Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών και Εκπαίδευσης” και την “Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου” στο πλαίσιο του εορτασμού των 40 χρόνων από την ίδρυση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από την Παρασκευή 5 έως την Κυριακή 7 Απριλίου 2024. Το Συνέδριο στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία και προσέλκυσε το ενδιαφέρον δεκάδων  μαθητών και εκπαιδευτικών  όχι μόνο από την Ήπειρο αλλά και από την ολόκληρη την Ελλάδα.

Την Κυριακή , 7 Απριλίου , στις 10.15’ το πρωί σύμφωνα με το πρόγραμμα οι μαθητές της Γ΄ τάξης, Κωνσταντίνος Γιαννάκης, Βασιλική Κασσαβού και Αθανάσιος Τσιλογιάννης εκπροσωπώντας και την υπόλοιπη ομάδα  παρουσίασαν την εργασία με τίτλο: “Το χαρακτικό έργο  του Λάμπρου Ορφανού ως μέσο έκφρασης και πολιτιστικής και ιστορικής κατανόησης ” με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την καθηγήτρια Καλλιτεχνικών του σχολείου μας κ. Χριστίνα Κακοσίμου . Παρουσιάστηκαν εργασίες μαθητών που βασίστηκαν στο έργο του χαράκτη καλλιτέχνη Λάμπρου Ορφανού. Ο Λάμπρος Ορφανός. (1916-1995) γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το 1949 άρχισε να εργάζεται ως προϊστάμενος στην Τράπεζα της Ελλάδος, στην Υπηρεσία Καλλιτεχνικού Σχεδίου και χάραξης του Ιδρύματος Εκτυπώσεων Τραπεζογραμματίων και Αξιών. Μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι ενώ παράλληλα φοίτησε στο College Technique Estienne συμπληρώνοντας τις γνώσεις του στην τέχνη του βιβλίου, στη χάραξη γραμματοσήμων, γραμμάτων, τραπεζογραμματίων και αξιών. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα δημιούργησε τα κυριότερα χαρτονομίσματα του Ελληνικού κράτους.

 

Αφού έγινε μελέτη για τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη, επελέγησαν διάφορες τεχνικές και διάφοροι τρόποι   αξιοποίησης  των  χαρακτικών του . Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε τα συναισθήματα και τα βιώματα που οι μαθητές αποκομίζουν   από προγράμματα αυτού του είδους που συνοψίζονται στις ακόλουθες φράσεις : 1. Έμπνευση  ( Η ενασχόληση με την τέχνη   εμπνέει  να εξερευνήσουμε  τα συναισθήματά μας  και να εκφραστούμε  δημιουργικά.) 2. Ενδυνάμωση  ( Μέσω του έργου  κατανοούμε   και  ρυθμίζουμε καλύτερα τα συναισθήματά μας   ελέγχοντας  τα) , 3. Επικοινωνία και αλληλεπίδραση  ( Επικοινωνούμε με τους άλλους συμμαθητές μας και αλληλοεπιδρούμε  μέσω των καλλιτεχνικών μας  δημιουργιών),  4. Αυτοπεποίθηση ( εκφράζουμε  τον εαυτό μας και  κατανοούμε τα  συναισθήματα των άλλων.), 5. Αίσθηση πληρότητας και σκοπού ( Αισθανόμαστε και οι  ίδιοι δημιουργοί).

Μια πολύ σημαντική εμπειρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς , συγχαρητήρια στους διοργανωτές  που έδωσαν το βήμα σε μαθητές και μαθήτριες να εκφραστούν και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους ,  συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες !!!