Ο λιμένας της Ηγουμενίτσας ιδιωτικοποιήθηκε και με την βούλα. Το θαλάσσιο μέτωπο δεν παραδόθηκε στους πολίτες και στον Δήμο παρά τον αγώνα των κατοίκων και τις υποσχέσεις των αρμοδίων. Τα στελέχη της κυβέρνησης πανηγυρίζουν για το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο τελικά θα πάρει ελάχιστα από ένα πρωτοφανές deal για τα δεδομένα της Ηπείρου. Η συζήτηση περιορίστηκε στενά στην περιοχή χωρίς να πραγματοποιηθεί σοβαρή διαβούλευση. Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ ήταν εξαρχής συγκεκριμένος.
Γιάννης Γόγολος: Μαύρη μέρα για την Ηγουμενίτσα
Μετά από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του Λιμένος Ηγουμενίτσας, για το οποίο ο ελληνικός λαός πλήρωσε άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του λιμανιού και με ταμειακό απόθεμα 15 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, ξεπουλήθηκε στο 1/6 της πραγματικής αξίας του, για τα επόμενα 60 χρόνια!
Η πώληση έγινε με τις ευλογίες του Δημάρχου Ηγουμενίτσας, του βουλευτή Θεσπρωτίας (ο οποίος πανηγυρίζει για το κατόρθωμα αυτό) και της κυβέρνησης Μητσοτάκη, χωρίς να αποδοθεί η χερσαία ζώνη στο Δήμο.
Μάριος Κάτσης: «Η ΝΔ ξεπουλά το λιμάνι Ηγουμενίτσας και πανηγυρίζει για τα συμφέροντα του ιδιώτη – Κυβερνητικά ψέματα για τη χερσαία ζώνη που δήθεν θα παραχωρούνταν πριν την πώληση»
Με την απόφαση κατακύρωσης της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΗΓ Α.Ε την οποία ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώθηκε το καταστροφικό ξεπούλημα που σχεδίασε και εκτέλεσε η Νέα Δημοκρατία, σε βάρος της χώρας, της Θεσπρωτίας και του δημοσίου συμφέροντος.
Πλέον το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η μαρίνα των Συβότων και της Πλαταριάς, το αλιευτικό καταφύγιο Σαγιάδας, αλλά και άγνωστο ακόμα και σήμερα μεγάλο μέρος του παράκτιου μετώπου της Θεσπρωτίας, περνά στα χέρια του ιδιώτη για 84 εκ. ευρώ. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του ξεπουλήματος, αρκεί να συγκριθεί με τα έργα κατασκευής που μόνο για τη Γ1 φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή, κοστίζουν 70 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα συνολικά έργα των υποδομών που περνούν στον ιδιώτη, έχουν κοστίσει πολύ πάνω από 200εκ. ευρώ για τους Έλληνες πολίτες.
Το Δημόσιο χάνει ένα από τα πλέον αναπτυσσόμενα λιμάνια της χώρας, με ενεργό αποθεματικό ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, που όχι μόνο το έχει χρυσοπληρώσει, αλλά και που η προβλεπόμενη κερδοφορία του θα είναι πολλαπλάσια από το ποσό που θα λάβει για το ξεπούλημά του. Χάνει έτσι η χώρα μια κρίσιμη υποδομή απαραίτητη για τη χάραξη της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής στην Αδριατική και τη Μεσόγειο, σε μια χρονική συγκυρία που μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες κάνουν ακριβώς το αντίθετο: κρατικοποιούν εθνικές υποδομές για να χαράξουν πολιτική και να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή και οικονομική κρίση, που έχει μάλιστα ευρύτατες γεωπολιτικές διαστάσεις.
Επιπλέον, τρία χρόνια τώρα τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση, όσο και τα τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, μας διαβεβαίωναν κάθε λίγο και λιγάκι ότι το σύνολο της χερσαίας ζώνης του λιμένα που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές δραστηριότητες θα αποδοθεί στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, και ότι αυτό θα γίνει σε κάθε περίπτωση πριν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε, και ακόμα δε γνωρίζουμε ούτε τι θα πάρουν οι Δήμοι, ούτε τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα γίνει πράξη, ούτε φυσικά και το πότε. Μόνο ψέματα.
Οι πανηγυρισμοί στις ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και του τοπικού βουλευτή της ΝΔ για να μας πείσουν ότι «το αντίτιμο ξεπέρασε κατά πολύ και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις», και πως «ανοίγονται νέοι ορίζοντες για την ευημερία του τόπου μας», είναι εκτός τόπου και χρόνου.