Η οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Φιλιππιάδα, με την οποία θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής κίνησης εντός του οικισμού της πόλης, προωθείται προς κατασκευή από την Περιφέρεια Ηπείρου.
Συγκεκριμένα η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό με 1.450.000 ευρώ και όπως ανακοίνωσε στη συνεδρίαση της Επιτροπής ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης έχουν πλέον ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των εκτάσεων.
Η οριστική λύση βέβαια για την Φιλιππιάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή θα δοθεί με την προώθηση και την κατασκευή του έργου σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης.
Σε συνέντευξη του στην «ΔΦ» που κυκλοφορεί ο Δήμαρχος Ζηρού τονίζει για την συγκεκριμένη εξέλιξη: Πράγματι η παράκαμψη της πόλης της Φιλιππιάδας για την είσοδο στην Ιόνια οδό αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και διαρκής διεκδίκηση τηςδημοτικής αρχής. Πρόσφατη, αλλά σημαντική εξέλιξη είναι η κατάρτιση και έγκριση των όρων δημοπράτησης, από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, του υποέργου «Βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Φιλιππιάδας με την Ιόνια οδό» του έργου: «Βελτίωση – αποκατάσταση οδού παράκαμψης Φιλιππιάδας με αφετηρία τον κόμβο Καμπής» της ΣΑΕΠ 030 Ηπείρου με Κ.Α. 2019ΕΠ03000001, προϋπολογισμού 1.450.000,00€. Ένα έργο που ‘ξεμπλόκαρε’ έπειτα από τη συζήτηση ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Ιωαννίνων την αίτηση προσδιορισμού προσωρινής τιμής μονάδας των απαλλοτριωμένων εκτάσεων. Το συγκεκριμένο έργο –όπως προανέφερα- είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα αναβαθμίσει την αισθητική της πόλης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών (ασφαλής κίνηση πεζών, ποδηλάτων κ.ά.) αλλά αποτελεί και έργο βελτίωσης της εισόδου της Φιλιππιάδας. Η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα με ολοκληρωτική παράκαμψη της Φιλιππιάδας, παραμένει το μεγάλο ζητούμενο που θ’ ανακουφίσει πραγματικά την πόλη. Πρόκειται για το έργο «Παράκαμψη Φιλιππιάδας» που θα συνδέσει οδικά την Ιόνια οδό με την Γέφυρα Καλογήρου. Υπάρχουν μελέτες και διεργασίες αλλά ακόμη δεν έχουμε δει την έναρξη του έργου».
Από την άλλη πλευρά ο κ. Ζάψας επικεφαλής της μείζονος Αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο τόνισε: “Το γιατί η Περιφέρεια Ηπείρου δημοπρατεί «το έργο» μετά τρία ολόκληρα χρόνια και με μειωμένο προϋπολογισμό είναι ένα ερώτημα στο οποίο θα πρέπει να απαντήσει η περιφερειακή Αρχή. Και εάν η 3ετής καθυστέρηση δικαιολογείται από το γεγονός ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα συζητήθηκε ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Ιωαννίνων η αίτηση προσδιορισμού προσωρινής τιμής μονάδας των απαλλοτριωμένων εκτάσεων, λόγω της πανδημίας, παραμένει το ζήτημα του μειωμένου προϋπολογισμού του έργου της «εισόδου Φιλιππιάδας» που εμφανίζεται ως υποέργο με τίτλο «Βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Φιλιππιάδας με την Ιόνια οδό».
Η οριστική λύση βέβαια για την Φιλιππιάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή θα δοθεί με την προώθηση και την κατασκευή του έργου σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης.
Θα συμφωνήσουμε όλοι πως πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη που θα αναβαθμίσει την αισθητική της πόλης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Φιλιππιάδας (ασφαλής κίνηση πεζών και εποχουμένων) και αποτελεί ένα βήμα προς την ολοκλήρωση των υποδομών της έδρας του Δήμου Ζηρού (Συνοδό έργο είναι και η οριοθέτηση του μυλαύλακα, καθώς και ο μελλοντικός εσωτερικός δακτύλιος της πόλης που θα ορίσει τον αστικό χώρο από το παραποτάμιο μέτωπο και θα παρακάμψει την πόλη ανατολικά, από την Αγία Κυριακή μέχρι το Μνημείο).
Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρόκειται για την “παράκαμψη Φιλιππιάδας”, η κατασκευή της οποίας θα συνδέσει την Ιόνια οδό με την Γέφυρα Καλογήρου, ως το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό. Ένα έργο το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων που δεινοπαθούν από την διέλευση όλων των ειδών οχημάτων μέσα από την πόλη και αδικαιολόγητα καθυστερεί με ευθύνη της Περιφέρειας Ηπείρου και της κυβέρνησης, δεδομένου ότι είχε εξασφαλιστεί πίστωση 30 εκατομμυρίων από την προηγούμενη κυβέρνηση και έκτοτε τίποτα δεν προχώρησε!”.
Το έργο της Σύνδεσης του νομού Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό χρονίζει και ευθύνη έχουν όλες οι προηγούμενες Κυβερνήσεις και ασφαλώς η σημερινή πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αλλά και η Περιφέρεια Ηπείρου.
Η Πρέβεζα άλλωστε παραμένει ο μοναδικός νομός της Ηπείρου χωρίς σύνδεση με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Η συγκεκριμένη δε σύνδεση πέρα της αναβάθμισης των εμπορικών ροών και της μετακίνησης των πληθυσμών μπορεί να αποτέλεσει και την ασφαλέστερη σύνδεση μεταξύ όμορων νομών και πόλεων όπως του νομού Άρτης με της Πρέβεζας, της Πρέβεζας με την Φιλιππιάδα και την Άρτα.
Παρότι πέρασαν πλήθος κυβερνήσεων και αυτοδιοικητικών αρχών η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας παρέμεινε η μόνη Π.Ε της χώρας δίχως σύνδεση με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Η ιστορία σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό μας πηγαίνει «πίσω» σχεδόν δεκαπέντε χρόνια χωρίς ακόμα να έχει βρεθεί χρηματοδότηση για την μελέτη σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό μέσω Καμπής- Γέφυρας Καλογήρου.
Από το 2009, όταν έγινε ο πρώτος διαγωνισμός από το Υπουργείο Υποδομών, έχουν περάσει 13 ολόκληρα χρόνια. Δεκατρία χρόνια που δεν ήταν αρκετά για την ολοκλήρωση της μελέτης.Έτσι η Πρέβεζα δεν έχει πρόσβαση, εύκολη και ασφαλή, σε κανέναν από δύο μεγάλους οδικούς άξονες.
Η θετική τελευταία εξέλιξη με την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να περιορίσει ούτε στο ελάχιστο τον βασικό στόχο για σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό από την πλευρά της Φιλιππιάδας. Έγινε ένα βήμα αλλά απαιτούνται πολλά ακόμη..