Την αγανάκτηση των πολιτών της ευρύτερης περιοχής του Θεσπρωτικού για το κλείσιμο του υποκαταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομείων μεταφέρει με Ερώτησή του στη Βουλή ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας. Είναι μια εξέλιξη που δρομολογήθηκε από το 2021 και είχε καταγγελθεί από τότε, ενώ ήδη έκλεισαν 65 υποκαταστήματα σε όλη τη χώρα και μέχρι τέλος του έτους προβλέπεται να κλείσουν συνολικά 168 υποκαταστήματα που λειτουργούν κυρίως στην ελληνική περιφέρεια.
Η Ερώτηση του κ. Μπάρκα στηρίζεται σε σχετικό Ψήφισμα Διαμαρτυρίας του Δήμου Ζηρού, που σε Προ Ημερήσιας Διάταξης Συζήτηση, δηλώνει την πλήρη αντίθεσή του και εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία του.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, σε καταστήματα σε περιοχές με ανάλογα χαρακτηριστικά όπως το Θεσπρωτικό, εξυπηρετούνται πολίτες, συνήθως μεγάλης ηλικίας, από κοινότητες, που βρίσκονται σε μεγάλη χιλιομετρική διασπορά από τα καταστήματα που θα παραμείνουν ανοικτά, όπως αυτό της Πρέβεζας. Ταυτόχρονα, σε αυτές τις περιοχές μετά το κλείσιμο και όσων τραπεζικών καταστημάτων ήταν σε λειτουργία, η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ήταν η μόνη υπηρεσία δημόσιου ενδιαφέροντος που παρείχε οικονομικές υπηρεσίες. Με την εξέλιξη που μεθοδεύει η κυβέρνηση για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, οι πολίτες των παραπάνω περιοχών θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν.
Ο κ. Μπάρκας ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό, πρώτον, σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να αποφευχθεί το κλείσιμο του υποκαταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο Θεσπρωτικό και όχι μόνο, που εξυπηρετούν γεωγραφικές περιφέρειες που συγκεντρώνονται αρκετές χιλιάδες πληθυσμού μεγαλύτερης κυρίως ηλικίας, που θα αναγκαστούν να διανύουν πολλά χιλιόμετρα μέσα σε δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές και σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν. Δεύτερον, ποιο είναι το σχέδιο για τη διασφάλιση της απασχόλησης των εργαζομένων των καταστημάτων που κλείνουν.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση.
Αθήνα, 18/07/2023
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: «Κλείσιμο υποκαταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο Θεσπρωτικό Νομού Πρέβεζας»
Η απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ), με πλήρη την κυβερνητική ευθύνη συνεχίζεται, όπως αυτή αποδεικνύεται τόσο με τη μείωση των καταστημάτων ανά τη χώρα, όσο και από το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι σε αυτά, καθώς και οι τοπικές κοινωνίες, όπου συντελείται κλείσιμο κάποιου υποκαταστήματος, μαθαίνουν για τις εξελίξεις τελευταίοι και αφού αποφασιστούν από τη διοίκηση της εταιρείας.
Ειδικότερα, στον Νομό Πρέβεζας, έχει δρομολογηθεί και έχει αναρτηθεί η σχετική απόφαση στη «Διαύγεια» (ΡΑΣΤΟΡΡ2-ΒΣΓ), το κλείσιμο του υποκαταστήματος στο Θεσπρωτικό του Δήμου Ζηρού. Μάλιστα, σχετικό Ψήφισμα Διαμαρτυρίας εξέδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ζηρού σε προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση, με το οποίο δηλώνει την πλήρη αντίθεσή του και εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία του. Να σημειωθεί ότι σε καταστήματα σε ανάλογες περιοχές με χαρακτηριστικά όπως το Θεσπρωτικό, εξυπηρετούνται πολίτες, συνήθως μεγάλης ηλικίας, από κοινότητες, που βρίσκονται σε μεγάλη χιλιομετρική διασπορά από τα καταστήματα που θα παραμείνουν ανοικτά, όπως αυτό της Πρέβεζας. Ταυτόχρονα, σε αυτές τις περιοχές μετά το κλείσιμο και όσων τραπεζικών καταστημάτων ήταν σε λειτουργία, η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ήταν η μόνη υπηρεσία δημόσιου ενδιαφέροντος που παρείχε οικονομικές υπηρεσίες. Με την εξέλιξη που μεθοδεύει η κυβέρνηση για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, οι πολίτες των παραπάνω περιοχών θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν. Παράλληλα, πρέπει να ειπωθεί, ότι ουσιαστικά ενώ υπάρχει έργο που μπορεί να αναληφθεί από τα ΕΛΤΑ, αυτό παραδίδεται σε άλλες ιδιωτικές ταχυδρομικές εταιρείες και σε ιδιώτες που θα το αντιμετωπίζουν ως ένα προσοδοφόρο πάρεργο.
Επειδή, μέχρι σήμερα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι συνδεδεμένα με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με χαμηλό κόστος ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές,
Επειδή, τα κλείσιμο υποκαταστημάτων θα οδηγήσει σε σημαντική υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ,
Επειδή, η λειτουργία των εν λόγω καταστημάτων, που τώρα μεθοδεύεται το κλείσιμό τους, αποτελεί για τις συγκεκριμένες περιοχές του Νομού Πρέβεζας, αλλά και για άλλες περιοχές της χώρας, τη μόνη δημόσια υπηρεσία που παρέχει και οικονομικές υπηρεσίες, ειδικά μάλιστα μετά και το κλείσιμο πλειάδας υποκαταστημάτων Τραπεζών,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να αποφευχθεί το κλείσιμο του υποκαταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο Θεσπρωτικό και όχι μόνο, που εξυπηρετούν γεωγραφικές περιφέρειες που συγκεντρώνονται αρκετές χιλιάδες πληθυσμού μεγαλύτερης κυρίως ηλικίας, που θα αναγκαστούν να διανύουν πολλά χιλιόμετρα μέσα σε δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές και σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν;
2. Ποιο είναι το σχέδιο για τη διασφάλιση της απασχόλησης των εργαζομένων των καταστημάτων που κλείνουν;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μπάρκας Κωνσταντίνος