Λίγα εικοσιτετράωρα πριν μας αποχαιρέτησει το 2023 που εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια δυσκολη χρόνια με πολλά καταστροφικά γεγονότα όπως δυστύχημα των Τεμπών, καταστροφικές πυρκαγιές, πλημμύρες στο Θεσσαλικό κάμπο η πλειοψηφία της Ελληνικής κοινωνίας βιώνει μια τεράστια αντίφαση.
Από την μια οι Οίκοι Αξιολόγησης , η ΕΕ,τα ΜΜΕ μας βομβαρδίζουν με θετικές αξιολογήσεις για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και το συντελούμενο “θαύμα” της Ελληνικής οικονομίας και από την άλλη η σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της χώρας.
Η ανεξέλεγκτη ακρίβεια, η εκτόξευση στο κόστος ενέργειας,η πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας,η απλήρωτη -αδηλωτη εργασία,οι χαμηλοί μισθοί συνθέτουν ένα κοκτέιλ που οδηγεί τα νοικοκυριά σε απόγνωση. Υπάρχουν μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ που αναφέρουν ότι οι “Έλληνικες επιχειρήσεις συνεχίζουν να προσφέρουν τις χειρότερες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη,σε όλα τα επίπεδα καθώς και σε μισθούς,ωράρια εργασίας, περιβάλλον εργασίας , εξέλιξη και κίνητρα”.
Η κυβέρνηση από την πρώτη της θητεία τo 2019 με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων (Νομός Χατζηδάκη 4808/21, Νομός Γεωργιάδη 5053/23) φρόντισε να εξαφανίσει ότι είχε απομείνει από το εργατικό δίκαιο καταργώντας το 8ωρο,το δικαίωμα στην απεργία θεσμοθεντωντας τις απλήρωτες υπερρωρίες και την 13ωρη εργασία.
Δεν διστάζει να εμπαιζει τους εργαζόμενους ισχυριζόμενη ότι από 1/1/24 επανέρχονται οι τριετείς για τους εργαζόμενους. Αποκρύπτει σκόπιμα ότι για την πλειοψηφία υπάρχουν περιορισμοί όπως για “όσους δεν έχουν ΣΣΕ σε ισχύ” η “για όσους οι αμοιβές τους ξεπερνούν τον κατώτατο βασικό μισθό
θα υπάρξει συμψηφισμός των αποδοχών τους”.
Να υπενθυμίσουμε ότι το ποσοστό των εργαζομένων που καλύπτεται με ΣΣΕ πανελλαδικά ανέρχεται στο 20% έως 25% με την Ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 70%.
Στον χώρο των Μεταφορών (Επιβατικων-Εμπορευματικων) παρατηρείται σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο τεράστια έλλειψη επαγγελματιών οδηγών φαινόμενο που ισχύει και για
την χώρα μας.
Η μη ύπαρξη ΣΣΕ για όλους τους κλάδους των μεταφορών με δεδομένα τα εμπόδια που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει υπογραφή ΣΣΕ καθώς και εμμονή της προς όφελος των εργοδοτών να υπερισχύουν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας οδηγούν τους νέους εκτός επαγγέλματος.Επίσης οι εργοδότες στην προσπάθεια τους να απαλλαγούν από τους παλαιότερους εργαζόμενους καταφεύγουν σε απολύσεις χωρίς να προσμετρούν την εμπειρία των παλαιών εργαζομένων που αποτελεί εχέγγυο στον ευαίσθητο αυτό εργασιακό χώρο.
Η Ομοσπονδία μας (ΟΣΜΕ) και το “ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΊΡΟΥ Κ Ν.ΚΕΡΚΥΡΑΣ” έχουν καταγγείλει πολλές φορές παράνομες απολύσεις ακόμα και Συνδικαλιστικών Στελεχών,καταστρατήγηση ωραρίων,μη καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών, παράνομη διενέργεια πειθαρχικών συμβουλίων χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των εργαζομένων κ.α.Η Ομοσπονδία μας στο πρόσφατο Γενικό Συμβούλιο (13/12/23) που πραγματοποιήθηκε δεσμεύτηκε για το αμέσως επόμενο διάστημα να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την υπογραφή ΣΣΕ σε όλους τους κλάδους των μεταφορών που εκπροσωπεί.
Συμπερασματικά η εργατική τάξη της χώρας έχει απέναντι της μια κυβέρνηση που νομοθετεί συστηματικά υπέρ της εργοδοσίας.
Συμπερασματικά η εργατική τάξη της χώρας έχει απέναντι της μια κυβέρνηση που νομοθετεί συστηματικά υπέρ της εργοδοσίας.
Οφείλουμε ως Συνδικαλιστικό κίνημα να αντιδράσουμε συντονισμένα και να αποκρούσουμε την κυβερνητική πολιτική υπέρ ΣΕΒ και εργοδοτών.