Η πρόσφατη ανακοίνωση της διεύθυνσης του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας εγείρει πολλά ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία της πληροφόρησης που παρέχεται από τη διεύθυνση του σχολείου, σχετικά με τη λειτουργία του ως Πρότυπο Γυμνάσιο. Καταρχήν, δε θα ήταν «αναμενόμενο» να προκύπτουν ερωτηματικά και απορίες, αν είχε προηγηθεί μια διαδικασία διαλόγου και διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους (γονείς, εκπαιδευτικούς, δημοτικούς άρχοντες, τοπική κοινωνία). Ο λόγος που αυτά προκύπτουν είναι ακριβώς επειδή προηγήθηκε η εν κρυπτώ μεθόδευση από πλευράς Δ.Δ.Ε. Πρέβεζας για τη μετατροπή του σχολείου σε πρότυπο, ενάντια στη βούληση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η διεύθυνση του σχολείου αναφέρει, ότι η βεβαίωση παρακολούθησης που χορηγείται μετά τη συμμετοχή των μαθητών σε ομίλους αριστείας και καινοτομίας θα αποτελέσει πιστοποιητικό που θα ενισχύσει τη μελλοντική ακαδημαϊκή εξέλιξη των μαθητών, γεγονός που διαψεύστηκε από τα πλέον αρμόδια χείλη, το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, μέσα από την πρόσφατη απάντησή του σε ερώτημα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πρέβεζας. Αναφέρεται επίσης ότι ο αριθμός εισακτέων ορίστηκε στους 57 και ότι δεν υπάρχει η βάση εισαγωγής. Αναρωτιέται κανείς με ποια κριτήρια ορίστηκε ο παραπάνω αριθμός, όταν ακόμα δεν είναι γνωστός ο αριθμός των αιτήσεων (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη). Μια αυθαίρετη επιλογή, η οποία ανατρέπει τον εκπαιδευτικό χάρτη της πόλης, αφού σε συνδυασμό με τη νέα χωροταξική κατανομή, η οποία έγινε ξανά με μονοπρόσωπη απόφαση του Διευθυντή Δ.Ε. χωρίς να υπάρξει καμία διαβούλευση με κανέναν εμπλεκόμενο (διευθυντές γυμνασίων, δημοτική αρχή, συλλόγους γονέων), οδηγεί τα υπόλοιπα γυμνάσια σε μαρασμό, την ώρα μάλιστα που η δαμόκλειος σπάθη των συγχωνεύσεων βρίσκεται ξανά προ των πυλών, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη διευθυντών. Η δε απουσία βάσης εισαγωγής προφανώς και καταρρίπτει ουσιαστικά το αφήγημα της αριστείας. Είναι προφανές ότι μόνο για «έγκυρη και υπεύθυνη» ενημέρωση δεν μπορεί να μιλά η διεύθυνση του σχολείου.
Επιπλέον, τις τελευταίες εβδομάδες, η εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται μάρτυρας της εμμονής του Διευθυντή Δ.Ε. να μην προχωρήσει σε αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των συναδέλφων του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας, στους οποίους, κατά παράβαση του Νόμου 4692/2020, δεν έδωσε τη δυνατότητα να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα, παρότι ο χαρακτηρισμός του σχολείου ως Πρότυπο ήταν γνωστός πριν τη σύνταξη της πρότασης τοποθέτησης που υπέβαλε στην Π.Δ.Ε. Ηπείρου. Ο Διευθυντής Δ.Ε. είναι εκτεθειμένος νομικά, αλλά και ηθικά, αφού η απορία που γεννάται στον εκπαιδευτικό κόσμο είναι προφανής: αφού ήταν ο μοναδικός εισηγητής της μετατροπής του σχολείου σε Πρότυπο, γιατί δεν διεκδίκησε ο ίδιος την τοποθέτησή του στο κενό του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας στις πρόσφατες υπηρεσιακές μεταβολές (όντας ο εκπαιδευτικός με τα περισσότερα μόρια στην ειδικότητά του), προκειμένου να καταδείξει στην πράξη την ένθερμη υποστήριξή του στον θεσμό των Προτύπων; Το γεγονός ότι απέφυγε να το πράξει έχει τεράστια συμβολική σημασία.
Δε θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης των αρίστων επίκειται η προτυποποίηση και ενός Λυκείου της πόλης, προκειμένου να υπάρξει η διασύνδεση που προβλέπεται από τη νομοθεσία. Με τη συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται ορατός και αγγίζει τα όρια της βεβαιότητας πια ο κίνδυνος για την εμπέδωση των διακρίσεων στην εκπαίδευση. Αποτελεί ύψιστη ανάγκη η διαμόρφωση μιας πλατιάς κοινωνικής Συμμαχίας για να ανατραπούν στην πράξη και να πεταχτούν στον κάδο των αχρήστων της εκπαιδευτικής ιστορίας τα σχέδιά τους, που προμηνύουν ένα δυστοπικό μέλλον για την παιδεία και την κοινωνία γενικότερα. Καλούμε τον εκπαιδευτικό και όχι μόνο κόσμο σε συστράτευση και διαρκή αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές της παρούσας κυβέρνησης.
Απαιτούμε την άμεση και οριστική ανάκληση του ΦΕΚ του Υπουργείου για τη μετατροπή σχολικών μονάδων σε Πρότυπα που ανοίγουν δρόμους για κατηγοριοποίηση-υποβάθμιση των σχολείων και των μαθητών και οδηγούν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών σε καθεστώς δουλοπαροικίας.
Ο Πρόεδρος – Ο Γ. Γραμματέας
Λελοβίτης Παναγιώτης – Τσεκούρας Πέτρος