in , ,

Επανακατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης, από το «Κοινό των Ηπειρωτών».


ΘΕΜΑ: «Συντήρηση ε.ο. Ιωαννίνων – Φιλιππιάδας/ ασφαλής κίνηση & απαγόρευση
κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων 3,5 τόνων».

Κύριε Περιφερειάρχη,
Α: Το θέμα της ερώτησης, ως προς το σκέλος συντήρησης της εθνικής οδού Ιωαννίνων – Φιλιππιάδας/ Πρέβεζας και της ασφαλούς κίνησης, έχει τεθεί επανειλημμένως από την παράταξη μας κατά την συζήτηση του ετήσιου Τεχνικού Προγράμματος έργων, καθώς και στην Οικονομική Επιτροπή, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.
Α.1. Γίνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις νέας ασφαλτόστρωσης/ επίστρωσης 150 έως 300 μέτρων ή επούλωση οπών και εκεί τελειώνει η συντήρηση της παλιάς ε.ο. Γεγονός επίσης είναι ότι ολική ασφαλτόστρωση της ε.ο. έχει να γίνει από την 10ετία του 1980/90, όταν την ευθύνη είχε το ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας). Από το έτος 2017 η Ιόνια οδός παρακάμπτει μια περιοχή 60 περίπου χλμ, από την Φιλιππιάδα μέχρι τα Ιωάννινα, αλλά η παλιά ε.ο. εξακολουθεί να εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό ντόπιων και διερχόμενων οχημάτων που κινούνται προς Πρέβεζα ή προς Άρτα/ Αθήνα.

Έχουμε αντιπροτείνει ένα πρόγραμμα συνολικής αντιμετώπισης του προβλήματος που συνίσταται στην τμηματική ασφαλτόστρωση 10 έως 15 χλμ κάθε χρόνο, ώστε προοπτικά σε βάθος 5ετίας να γίνει ολική επίστρωση με νέο ασφαλτοτάπητα.

Πρακτική και μοντέλο το οποίο εάν υιοθετηθεί θα συμβάλει καθοριστικά στην συντήρηση και άλλων
περιπτώσεων πολυσύχναστων τμημάτων ε.ο. της Ηπείρου. Η πρόταση είναι ρεαλιστική και είναι υπόθεση της περιφερειακής αρχής να την υιοθετήσει ή να την επεξεργαστεί περεταίρω. Σε κάθε περίπτωση η σημερινή κατάσταση του οδοστρώματος της παλιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων – Φιλιππιάδας βρίθει κακοτεχνιών, έχει καταστεί ένας επικίνδυνος δρόμος που απογοητεύει διερχόμενους και κατοίκους και κάτι πρέπει να γίνει.

Α.2. Το έτος 2015, στο ύψος του οικισμού της Κάτω Μουσιωτίτσας, είχαμε καταστροφή του οδοστρώματος της παλιάς ε.ο., λόγω υποχώρησης τμήματος του τοιχίου αντιστήριξης από την μεριά του ποταμού Λούρου και η παράκαμψη των 300 μέτρων στην θέση 30+ km της ε.ο. έγινε μόνιμη.
Α.3. Στην θέση 17+ km, μετά το Κρυφοβό και πριν την γέφυρα της Ιόνιας οδού, δεν έχει
αντιμετωπιστεί το γεωλογικό φαινόμενο «σημειακής κατολίσθησης» με αποτέλεσμα οι
επαναλαμβανόμενες επιστρώσεις τμήματος της ε.ο. να συντηρούν το πρόβλημα χωρίς να το λύνουν
οριστικά. Σχετική επισήμανση είχαμε κάνει κατά το στάδιο κατασκευής της Ιόνιας οδού που δεν
αξιολογήθηκε ενώ το φαινόμενο είναι υπαρκτό και η υποχώρηση του εδάφους συνεχής, με αποτέλεσμα ο ασφαλτοτάπητας σε μήκος 150-200 Μ να είναι προβληματικός και επικίνδυνος.
Α.4. Έχουν περάσει 6 έτη από την κατασκευή της Ιόνιας οδού και δεν έχει προγραμματιστεί ακόμα ασφαλής διασύνδεση του α/δ με την παλιά ε.ο. Ιωαννίνων – Άρτας/ Πρέβεζας, με αποτέλεσμα τον μερικό αποκλεισμό των χωριών της κοιλάδας του μέσου ρου του ποταμού Λούρου.

Α.5. Από εποχής Νομαρχιών και στα χρόνια της ενιαίας περιφέρειας Ηπείρου δεν έχει αντιμετωπιστεί το θέμα της επιβίβασης/ αποβίβασης κατοίκων των Τοπικών & Δημοτικών Ενοτήτων που ανήκουν διοικητικά στην Π.Ε. Πρέβεζας (Κλεισούρα, Παναγιά, Κερασώνας, Άγιος Γεώργιος & Φιλιππιάδα), από το Κουκλέσι (Π.Ε. Ιωαννίνων) μέχρι την Παντάνασσα (Π.Ε. Άρτας), επειδή τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων/ Άρτας & Πρέβεζας δεν συμφωνούν μεταξύ τους.

Αδιαφορούν επιδεικτικά για τις κοινωνικές επιπτώσεις που προκαλεί η πολιτική τους και ο Περιφερειάρχης εγκρίνει τα δρομολόγια χωρίς ενδεχομένως να έχει τεθεί το θέμα στην σωστή του
διάσταση.

Α.6. Ερωτηματικά τέλος προκαλεί η τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων (μπάρες) στον νέο
διπλό ισόπεδο κόμβο, στο ύψος της Εγνατίας (Α/Κ Εγνατίας), καθώς και οι προειδοποιητικές
πινακίδες για ταυτόχρονη κίνηση ΙΧ και μεγάλων οχημάτων. Εάν ο Ι/Κ κατασκευάστηκε σύμφωνα με
τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης ούτε μπάρες χρειάζονται, ούτε προειδοποιητικές πινακίδες επικίνδυνης κίνησης απαιτούνται. Για αυτό πρέπει να επανεξετάσετε τουλάχιστον το ζήτημα της απομάκρυνσης των κιγκλιδωμάτων διότι πέραν του αισθητικού του πράγματος εάν πραγματικά υπάρχει θέμα με την ταυτόχρονη κίνηση ΙΧ και μεγάλων οχημάτων τότε είναι που τα κιγκλιδώματα καθίστανται επικίνδυνα έως θανατηφόρα. Θυμίζουμε το τραγικό ατύχημα ενός νέου ανθρώπου που ζήσαμε πριν λίγα χρόνια στην περίπτωση των κιγκλιδωμάτων της περιφερειακής οδού της Άρτας.

Β: Στα παραπάνω αρνητικά ήρθε να προστεθεί μετεκλογικά και η απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών
οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, στην παλιά ε.ο. Ιωαννίνων – Άρτας. Έχει γεμίσει ο τόπος με
απαγορευτικές πινακίδες στην παλιά ε.ο. και στο παράπλευρο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Γιατί αυτή η
επιλεκτική απόφαση; Ποιος νόμος απαγορεύει το δικαίωμα επιλογής της κίνησης αυτών των οχημάτων;

Από ποια ανάγκη υπαγορεύτηκε το μέτρο; Ποια κρυφή συμφωνία υλοποιείται μετεκλογικά; Πως θα εξυπηρετηθεί το εμπόριο της περιοχής και άλλες δευτερεύουσες δραστηριότητες; Πόσο δίκαιο είναι το μέτρο συγκριτικά με άλλες περιοχές από όπου διέρχονται μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όπως η Ιόνια και η Εγνατία οδός;
Με την ερώτηση μας επαναφέρουμε το φλέγον ζήτημα συντήρησης της παλιάς ε.ο
Ιωαννίνων–Φιλιππιάδας που θα απαιτήσει μακροχρόνιο προγραμματισμό, αλλά και άμεσης
αντιμετώπισης θέματα όπως είναι η ασφαλής κίνηση οχημάτων και η απαγόρευση κυκλοφορίας
φορτηγών οχημάτων 3,5 ton, καθώς και άλλων παρεμβάσεων ή διορθωτικών ενεργειών που μπορούν να απαντήσουν στα θιγόμενα ζητήματα.

Ερωτάται ο κύριος Περιφερειάρχης:

– Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει για την ανανέωση του ασφαλτοτάπητα και την συντήρηση
της παλιάς ε.ο. Ιωαννίνων – Φιλιππιάδας;
– Τι προτίθεται να κάνει για την αποκατάσταση της προσωρινής παράκαμψης της ε.ο. στην θέση
30+ km, στο ύψος του οικισμού της Κάτω Μουσιωτίτσας;
– Πως θα αντιμετωπίσει το γεωλογικό φαινόμενο και την υποχώρηση της ε.ο. στην θέση 17+ km,
μετά το Κρυφοβό;
– Τι προγραμματίζει για την διασύνδεση της Ιόνιας οδού με την παλιά ε.ο. Ιωαννίνων – Άρτας/
Πρέβεζας;
– Πως σκέφτεται να αντιμετωπίσει το θέμα της εξυπηρέτησης όλων των κατοίκων από τα
υπεραστικά ΚΤΕΛ της Περιφέρειας που δρομολογούν λεωφορεία στην παλιά ε.ο. και
επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό;
– Εάν προτίθεται να επανεξετάσει την επικινδυνότητα των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων που
τοποθετήθηκαν στον νέο διπλό ισόπεδο κόμβο, στο ύψος της Εγνατίας (Α/Κ Εγνατίας);
– Πως θα ενεργήσει για την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων άνω των
3,5 τόνων, στην παλιά ε.ο. Ιωαννίνων – Άρτας;

Οι ερωτώντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι:
Π.Ε. Πρέβεζας, Θεόδωρος Κορωναίος
Π.Ε. Ιωαννίνων, Γεώργιος Ζάψας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *