in ,

Γιώργος Ζάψας: «Τα έργα και οι ημέρες» της Περιφερειακής Αρχής του κ. Καχριμάνη μάλλον αρχίζουν και λιγοστεύουν

Συνέντευξη στον Χρήστο Τσούτση

Ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης Ηπείρου της μείζονος Αντιπολίτευσης “Κοινό των Ηπειρωτών” Γιώργος Ζάψας μιλά στην Δημοκρατική Φωνή για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, τα συμπεράσματα του Οικονομικού Απολογισμού της Περιφέρειας για το 2020 αλλά και για την αναγκαιότητα για ένα πλατύ προοδευτικό ψηφοδέλτιο.


• Πώς κρίνετε τον οικονομικό απολογισμό εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής και ποια τα συμπεράσματα που βγήκανε κατά την γνώμη σας από την τελευταία συνεδρίαση;
Ευχαριστώ κ. Τσούτση εσάς και την Δημοκρατική Φωνή για την πρόσκληση είναι ευχαρίστηση μου και της παράταξης μου «Κοινό των Ηπειρωτών» για αυτή την ευκαιρία της συζήτησης.

Είχαμε την συζήτηση για τον οικονομικό απολογισμό για το 2020, μαζί και τον απολογισμό και την έγκριση της έκθεσης αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου του τρέχοντος έτους του 2021. Και στις δύο περιπτώσεις η παρατήρηση που έχουμε είναι ότι η ροή του τρέχοντος τριμήνου είναι απογοητευτική. Μιλάμε για ποσοστά απορρόφησης χαμηλά. Τα αντίστοιχα του πρώτου τριμήνου ήταν γύρω στο 11% αλλά εκεί δικαιολογούνταν επειδή ήταν η αρχή. Τώρα όμως μιλάμε για μεγάλη υστέρηση. Αυτή η καθυστέρηση στην εκτέλεση του προϋπολογισμού θα λειτουργήσει ανασχετικά και θα δημιουργήσει προβλήματα στην συνέχεια. Γι’ αυτό έχουμε μεγάλη απορία από πού αντλεί την διαρκή ικανοποίηση της η Περιφερειακή Αρχή. Προβληματίζει η εικόνα που παρουσίασε ο οικονομικός παράγων, ο διευθυντής της οικονομικής υπηρεσίας και αυτό το λέμε από πραγματικό ενδιαφέρον και όχι για να ασκήσουμε κριτική. Η δικαιολογία της ύπαρξης πανδημίας φανερώνει μια αδυναμία. Δεν έχουμε σε εξέλιξη μεγάλα έργα που θα προκαλέσουν την απορροφητικότητα. Δυστυχώς εκεί υστερούμε. Είναι φτωχός ο οικονομικός προϋπολογισμός και για το νέο ΕΣΠΑ δεν γνωρίζουμε κάτι ακόμα παρότι υπήρξε μια πληρέστατη ενημέρωση από την προϊσταμένη της διαχειριστικής αρχής την κα. Παπανικολάου. Ο προγραμματισμός της Περιφέρειας δεν μας ικανοποιεί.

• Η έλλειψη στρατηγικού σχεδίου όπως την περιγράφετε συμπυκνώνεται σε όλες τις αποφάσεις και την πολιτική που εκφράζει η Περιφερειακή Αρχή Καχριμάνη;
Ο κ. Καχριμάνης και οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας έχουν συνηθίσει πλέον στην εξουσία . Έχει γίνει πλέον συνήθεια τους να αυτοθαυμάζονται. Την ίδια ώρα που άλλες Περιφέρειες πετυχαίνουν να εντάξουν σημαντικότατα έργα στις περιοχές τους όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη όπως ο Ε-65, η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας. Ο κ. Περιφερειάρχης έκανε το μεγάλο Σφάλμα με το Γιάννενα – Κακκαβιά, το Στρατηγικό σφάλμα να αναλάβει η Περιφέρεια την ωρίμανση ενός διευρωπαϊκού έργου όπως είναι αυτό. Πιστεύω να μην κάνει το ίδιο λάθος με την σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα γιατί τότε όχι ένα χρόνο παράταση δεν θα πάρει όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο αλλά δυστυχώς δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ. Το έργο αυτό αποτέλεσε και αφορμή να καταγγείλει ο κ. Καχριμάνης τον πρώην Υπουργό κ. Σπίρτζη, αλλά έλαβε την απάντηση που έπρεπε από τον πρώην Υπουργό. Δεν μπορούμε να φορτώσουμε στον πρώην υπουργό κ. Σπίρτζη ή στον ΣΥΡΙΖΑ το γεγονός ότι τα διευρωπαϊκά δίκτυα την μια φορά επί Σουφλιά το 5-6 και την επόμενη το 2013-14 από τις Κυβερνήσεις Σαμαρά. Το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να ολοκληρώσει το Δυτικό άξονα μέχρι τα Γιάννενα. Για αυτό και η δική μας ανακοίνωση ήταν καταγγελτική προς τον κ. Καχριμάνη. Δεν ωρίμασε μεγάλα έργα όπως η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, παρότι είχαμε ομόφωνη απόφαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο από πέρσι. Τελικώς προκρίθηκε από τον κ. Καραμανλή να γίνει η σύνδεση με την Αλβανία από την Φλώρινα μέσω «Κρυσταλοπηγής». Επιμένω και το τονίζω ότι μέγα σφάλμα για την χώρα να μη συνδεθούμε Σιδηροδρομικά με την Αλβανία μέσω Καλαμπάκας- Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας με κάθετο άξονα στον Αργυρόκαστρο. Υπάρχει βέβαια χρόνος ακόμα. Χρειάζονται πολιτικές παρεμβάσεις, μπορεί να σωθεί η παρτίδα.

Η πόλη της Πρέβεζας είναι η μοναδική έδρα νομού η οποία δεν συνδέεται με κανέναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο.

• Πως είναι δυνατόν να έχουμε τόσες πολλές παρατάσεις κ. Ζάψα; Πως καταφέρνει μια εταιρεία να παίρνει τόσες παρατάσεις στην διαδικασία της μελέτης και γιατί χάνεται η ευκαιρία αυτού του έργου;
Η πόλη της Πρέβεζας είναι η μοναδική έδρα νομού η οποία δεν συνδέεται με κανέναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο. Γνωρίζετε και τις παρεμβάσεις που έχουμε κάνει για την σύνδεση της παραλιακής μέσω Μεσοποτάμου με την Εγνατία, την οποία ακύρωσε ο κ. Καχριμάνης. Έχει δεσμευτεί στο «Φανάρι» ότι θα το ολοκληρώσει μελετητικά το έργο και θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Η Πρέβεζα δεν συνδέεται με αυτοκινητόδρομο. Αναφορικά με την παράκαμψη Φιλιππιάδας είχαμε παλινωδίες, Ποιος είναι ο επισπεύδων φορέας; Η Περιφέρεια Ηπείρου. Τι έκανε η περιφέρεια Ηπείρου από το 2009; Δώδεκα χρόνια δεν μπόρεσε να κάνει ούτε την παράκαμψη της Φιλιππιάδας. Μην μου πείτε ότι δεν μπορούσε να τρέξει τουλάχιστον αυτό το κομμάτι. Φταίγανε τα γεωλογικά μας έλεγε ο κ. Καχριμάνης πριν δύο χρόνια. Πόσο θέλουνε άραγε τα γεωλογικά; Τρεις μήνες; Έξι μήνες; Είναι δυνατόν; Στην Φιλιππιάδα τι πρέπει να πούνε δηλαδή οι κάτοικοι που περνάει όλος αυτός ο φόρτος αυτοκινήτων και Φορτηγών ειδικά προς την Πρέβεζα και δικαίως τους καλοκαιρινούς μήνες; Το έργο συνολικά δεν είναι μεγάλο. Μπορούσε άνετα να χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το Νέο ΕΣΠΑ. Ας το έτρεχε ο κ. Καχριμάνης. Ας έπαιρνε τεχνικούς συμβούλους. Δυστυχώς δεν συνεννοούνται και δεν παίρνουν πρωτοβουλίες. Ας ανταποκριθούν στην εμπιστοσύνη που τους έδωσε ο Ηπειρώτικος λαός, έχουν άλλωστε την μεγάλη πλειοψηφία.

Αυτή η υπόθεση του έργου ενδεχομένως όπως βαδίζουμε σήμερα με το αισιόδοξο σενάριο θα ολοκληρωθεί το 2030. Καταλαβαίνετε για τί καθυστέρηση μιλάμε. Είχαμε όμως και ανακολουθίες και στις δηλώσεις των αρμοδίων της Περιφερειακής Αρχής και για άλλα έργα. Π.χ για το «Μεσσοπόταμος- Πάργα» ο κ. Ιωάννου είχε πει ότι έχει έτοιμη μελέτη, αφού έχει έτοιμη μελέτη γιατί δεν την προκηρύσσει, γιατί δεν τρέχουν την χρηματοδότηση αυτού του έργου; Το μόνο έργο που θα τρέξει στην Πρέβεζα είναι η παράκαμψη της Νικοπόλεως και μέσω αυτής η είσοδος της πόλεως της Πρέβεζας. Όλα τα άλλα ξεχάστετα. Επίσης η Υπόθεση του τραίνου δεν έχει τελειώσει. Είμαστε σε επαφή και με άλλες παρατάξεις περιφερειακές, μιλάμε για τον Δυτικό άξονα.

Η επιδίωξη μου ήταν πάντα η κάθοδος με ένα μεγάλο προοδευτικό ψηφοδέλτιο. Δεν το καταφέραμε το 2014 , δεν το καταφέραμε το 2019 και ήμασταν σε διαφορετικά ψηφοδέλτια με τον κ. Δημητρίου, ποιος μας εμποδίζει να ανοίξουμε αυτή την συζήτηση για το 23; Δεν χρειάζεται πάντα οι ίδιοι να είμαστε μπροστά.

• Πως ανατρέπεται αυτή η πολιτική κατάσταση που έχει παγιωθεί με ένα προοδευτικό πρόσημο;
Έχουμε δύο χρόνια την Τρίτη θητεία του κ. Καχριμάνη. Και έχουμε δύο χρόνια την Ν.Δ στην Κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ απολογήθηκε για τα λάθη του. Τώρα πρέπει να αρχίσει να απολογείται και η Ν.Δ για αυτά που δεν κάνει για την Ήπειρο. Σε ότι μας αφορά. Η αδυναμία του κ. Καχριμάνη και της παράταξης του είναι παρατεταμένη παραμονή στην εξουσία της Περιφέρειας. Το ζήτημα δεν είναι να γίνει ο Ζάψας Περιφερειάρχης, η επιδίωξη μου ήταν πάντα η κάθοδος με ένα μεγάλο προοδευτικό ψηφοδέλτιο. Δεν το καταφέραμε το 2014, δεν το καταφέραμε το 2019 και ήμασταν σε διαφορετικά ψηφοδέλτια με τον κ. Δημητρίου, ποιος μας εμποδίζει να ανοίξουμε αυτή την συζήτηση για το 23; Δεν χρειάζεται πάντα οι ίδιοι να ήμαστε μπροστά. Αν αυτό είναι το ζήτημα ας κάνουμε ένα βήμα πίσω. Αν το ζήτημα είναι ο επικεφαλής. Είμαι έτοιμος να δεχτώ αυτή την συζήτηση με σκοπό ένα μεγάλο και δημοκρατικό ψηφοδέλτιο. Πάντως «τα έργα και οι ημέρες» της Περιφερειακής Αρχής του κ. Καχριμάνη μάλλον αρχίζουν και λιγοστεύουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *