in

Μονολίθι – Η ασφαλέστερη παραλία της Ευρώπης επιστρέφει

Φάκελος: Τουρισμός

editor_image

Ρεπορτάζ: Χρήστος Τσούτσης


Έχει περάσει ένας χρόνος από την επιτυχημένη και εξωστρεφή καμπάνια ανάδειξης των τοπικών παραλιών και της ακτογραμμής της Πρέβεζας. Κατά την περσινή περίοδο παρόλο το έντονο πρόβλημα που υπήρχε παγκοσμίως από την covid 19, η διαφήμιση και προβολή της Πρέβεζας και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της όσον αφορά τις όμορφες παραλίες της ήταν ιδιαιτέρως ικανοποιητική πετυχαίνοντας το τελικό στόχο της, καθώς πολλοί ξένοι και Έλληνες τουρίστες προτίμησαν την περιοχή μας για τις διακοπές τους.

Μονολίθι
Το Μονολίθι είναι η μήκους 13,5 χιλιόμετρων ακτή του Ιονίου Πελάγους, που βρίσκεται στα δυτικά του Νομού Πρέβεζας και είναι το σήμα κατατεθέν τόσο για τους πολίτες της περιοχής, όσο και για τους επισκέπτες τους καλοκαιρινούς μήνες. Θεωρείται από τις μεγαλύτερες παραλίες αμμουδιάς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ την περσινή χρονιά τιμήθηκε ως μια από τις πιο ασφαλείς covid παραλίες της Γηραιάς Ηπείρου.

Το όνομα Μονολίθι (μόνος + λίθος) έλαβε από μια συστάδα παραλιακών βράχων. Οι βράχοι αυτοί προεξείχαν ένα μέτρο περίπου από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι το έτος 1943, οπότε Ιταλοί και Γερμανοί στρατιώτες, για ψυχαγωγία, βομβάρδισαν με όλμους το βράχο και τον έσπασαν, οπότε σήμερα δεν είναι ορατός αλλά αποτελεί ύφαλο.

Η ακτή Μονολίθι απέχει περίπου 12 λεπτά οδικώς από την πόλη της Πρέβεζας και εκτείνεται από το χωριό Μύτικας μέχρι το χωριό Καστροσυκιά του ομώνυμου Δήμου. Από εκεί αρχίζει το λεγόμενο αισθητικό δάσος Μονολιθίου που έχει μήκος περίπου 8 χιλιόμετρα. Η περιοχή αυτή είναι Αρχαιολογική- αποτελεί μέρος της Αρχαίας Νικόπολης – και ανήκει στην πρώτη ζώνη προστασίας με συνέπεια να μην επιτρέπεται ουδεμία οικοδομική δραστηριότητα.

Ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Νικόπολης, αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη σε έκταση αρχαία Ρωμαϊκή πόλη της Ελλάδας και όχι μόνο. Χτίστηκε κατ’ εντολήν του αυτοκράτορα Οκταβιανού Αύγουστου ,πρώτου αυτοκράτορα της Ρώμης, προκειμένου να τιμήσει τους θεούς για τη νίκη του εναντίον του Μάρκου Αντωνίου και της Κλεοπάτρας στη μεγάλη Ναυμαχία του Ακτίου, το 31 π.Χ. Τα τελευταία χρόνια γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την ένταξη της στον κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς υπό την αιγίδα της Unesco.

Η Πρέβεζα και η ακτογραμμή της με το Μονολίθι σημείο αναφοράς, όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια ήταν τόπος διακοπών για μυημένους και γνώστες, για όσους είχαν καταγωγή ή επέστρεφαν τα καλοκαίρια στον τόπο τους, αλλά και για όσους ζούσαν στην ενδοχώρα της Ηπείρου, στα Γιάννενα και στην Άρτα. Σήμερα αποτελεί πόλο έλξης τουριστών σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Τουριστική προβολή
Ο Δήμος Πρέβεζας παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των μελών της επιτροπής Τουριστικής Προσβολής και ιδίως των εργαζόμενων του, υστερεί ως προς τη δημιουργία ενός συγκεντρωτικού master plan για τον Τουρισμό που να εμπεριέχει όλες τις παραλίες , τα μνημεία και τους προορισμούς του Δήμου, θέμα που στηλιτεύεται διαρκώς τόσο από παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και από εμπλεκόμενους φορείς. Δυστυχώς εντοπίζεται μια λογική «πρόχειρης δουλειάς» διαχρονικά από τους τοπικούς άρχοντες. Τα τελευταία χρόνια διαρκώς αυξάνεται η παρουσία του Δήμου Πρέβεζας σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, χωρίς πολλές φορές να υπάρχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Ένα άλλο σημείο αναφοράς είναι ότι δεν έχει αξιοποιηθεί ούτε από την σημερινή Δημοτική Αρχή κάποιος ειδικός συνεργάτης- τεχνοκράτης ή μια ομάδα νέων επιστημόνων και συμβούλων από την περιοχή ώστε να συνδράμει με φρέσκιες ιδέες για ένα ολιστικό σχέδιο τουριστικής προβολής.

Στη διάρκεια των τελευταίων ετών η Πρέβεζα έβλεπε πολλές φορές γύρω της όμορες περιοχές να αναπτύσσονται αλλά δεν «έχτιζε» τη δική της ταυτότητα. Δεν καλλιεργούσε, πλην κάποιων εξαιρέσεων, τουριστική κουλτούρα, στη βάση της ολιστικής ανάπτυξης.

Υποδομές
Ένα κρίσιμο θέμα για την προσέλκυση τόσο ξένων όσων και εγχώριων επισκεπτών είναι η κατάσταση με τις υποδομές στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Πρέβεζας. Η Πρέβεζα ακόμα και σήμερα στο θέμα των οδικών αξόνων θεωρείται «απομονωμένη» χωρίς να υπάρχει σύνδεση τόσο με την Ιόνια οδό όσο και με την Εγνατία οδό. Το θέμα της ανέγερσης Νέου Νομαρχιακού Νοσοκομείου «χρονίζει» ενώ τέλος η αναβάθμιση του Αεροδρόμιου του Ακτίου αν και βοήθησε σημαντικά την περιοχή δεν έχει αξιοποιηθεί όσο θα έπρεπε.

Το συμπέρασμα σίγουρα που προκύπτει και πρέπει να το έχουν κατά νου οι τοπικοί άρχοντες είναι ότι δεν αρκεί να έχεις μια καλή καμπάνια προώθησης μόνο. Το μάρκετινγκ δεν είναι το «μαγικό ραβδί» που μπορεί να καλύψει τα κενά της πρότερης οργάνωσης και προετοιμασίας, τις ελλείψεις στις υποδομές φέρνοντας την επιτυχία. Είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί ένα προϊόν όταν είναι πια έτοιμο να βγει στην αγορά. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσον είναι το συγκεκριμένο προϊόν έτοιμο να βγει στην αγορά με σοβαρούς όρους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *