in

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Ο Βουλευτής Άρτας, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του, ως Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, στο Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.” για την απευθείας ανάθεση των Μεταφορικών Υπηρεσιών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε κατ’ αρχάς ότι ο Τομέας των σιδηροδρομικών δικτύων και των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη χώρα μας και την ελληνική οικονομία γενικότερα.
Ωστόσο, σημείωσε ότι αντιμετωπίζει ένα σύνολο προβλημάτων, όπως αυτά που αφορούν στις υποδομές, στα δίκτυα που υπολείπονται, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο. Ενώ για τις εξαγγελίες του κ. Υπουργού για Πρόγραμμα 4,5 δις ευρώ στους σιδηροδρόμους, ανέφερε ότι δεν υπάρχει σχέδιο και κανείς δεν γνωρίζει σε ποιά φάση δημοπράτησης και εξέλιξης βρίσκονται αυτά τα έργα.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνοντας ότι η ιδιωτικοποίηση αυτή, με διαγωνισμό που προβλεπόταν για το 2014 και τίμημα 300 εκατομμύρια ευρώ, είχε χαρακτηριστεί τότε ως ξεπούλημα από τον ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση. Ενώ στη συνέχεια ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που προχώρησε το 2017, μετά τα κατορθώματα του 2015, στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μόλις 45 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό εξευτελιστικό, στην TRENITALIA.
Στη συμφωνία αυτή, υπογράμμισε ότι είχε περιληφθεί και ένα επιπλέον δώρο προς την ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ για την εξυπηρέτηση των λεγόμενων άγονων γραμμών, 50 εκατομμύρια τον χρόνο, μέχρι και το 2021, ενώ είχε δοθεί η υπόσχεση ότι θα γίνουν παράλληλα επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, για τις οποίες δεν έχει γίνει γνωστό αν υλοποιήθηκαν, ποιες έγιναν από αυτές και σε ποιο ύψος δαπάνης υλοποιήθηκαν μέχρι σήμερα .
Στη συνέχεια, σημείωσε ότι, η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ προχώρησε στα τέλη του 2019 σε νέα συμφωνία με την ιταλική εταιρεία χωρίς διαγωνισμό, για νέα σύμβαση με 50 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος για τα επόμενα δέκα χρόνια και αυτόματη προέκταση για πέντε χρόνια.
Αναφερόμενος στη Συμφωνία, τόνισε ότι χρειάζονται κάποιες καθαρές εξηγήσεις και απαντήσεις, αφού το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε στις 29-11-2019 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβλεπε οφέλη για την ελληνική οικονομία ύψους από 2,2 έως 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ., με επενδύσεις 645- 810 εκατομμύρια ευρώ.
Παρ’ όλα αυτά, όπως χαρακτηριστικά ο ίδιος σημείωσε, στην τελική Σύμβαση που ήρθε προς Κύρωση, προβλέπονται επενδύσεις το πολύ 77,5 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή από τα 645 έως 810 εκατομμύρια καταλήξαμε στα 77,5 εκατομμύρια, ένα ποσοστό, γύρω στο 10% ανάλογα με το ύψος που θα πήγαινε η πρώτη επένδυση.
Και χαρακτηριστικά τόνισε “…Επομένως ενώ για το ελληνικό δημόσιο η επιβάρυνση παραμένει η ίδια, δηλαδή 930 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ για δεκαπέντε χρόνια, το ερώτημα είναι πού πήγαν τα υπόλοιπα λεφτά για επενδύσεις; Τι άλλαξε, για ποιο λόγο και ποιος εξυπηρετείται από αυτή την εξέλιξη; Σίγουρα όχι ο Έλληνας φορολογούμενος. Μια αποδεκτή δηλαδή υπογεγραμμένη απ’ όλους συμφωνία, πώς γίνεται να αλλάξει τόσο θεαματικά; Τι έγινε; Απέτυχε η διαπραγμάτευση; Και για ποιες επενδύσεις, ποια οφέλη, ποια ανταπόδοση μιλάμε για την ελληνική οικονομία; Και με δεδομένη την επιβάρυνση 1 δισεκατομμυρίου των Ελλήνων φορολογουμένων. Άρα λοιπόν εδώ πρόκειται για μια κοροϊδία. Υπάρχει οσμή σκανδάλου σε αυτή τη διαδικασία μετά και την απευθείας ανάθεση και χωρίς διαγωνισμό…”.
Συνεχίζοντας, υπογράμμισε ότι γι’ αυτούς τους λόγους, η Σύμβαση αυτή είναι κατ’ ουσίαν μια σκανδαλώδης σύμβαση, ζητώντας ταυτόχρονα απαντήσεις και εξηγήσεις στο γιατί δεν έγινε διεθνής διαγωνισμός, γιατί επιδοτούνται ως άγονες, γραμμές που πλέον δεν είναι άγονες, πώς προκύπτει πάλι να είναι 50 εκατομμύρια η επιδότηση και δεν είναι κάποιο άλλο ποσό, αν υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες, που δεν υπάρχουν, πόσο τελικά θα κόστιζε παραπάνω αυτή η παροχή του έργου από τον ίδιο τον ΟΣΕ. Επίσης επεσήμανε μια σειρά από άλλα ζητήματα που αφορούν στην ποιότητα και εξυπηρέτηση των επιβατών, που δεν διασφαλίζονται, όπως οι καθυστερήσεις, οι ακυρώσεις δρομολογίων, οι μειώσεις δρομολογίων, η μείωση προσωπικού, οι αποκλεισμοί επιβατών στα τρένα κ.λπ..
Κλείνοντας, σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής καταψηφίζει τη Σύμβαση αυτή, αφού αντί να διασφαλιστεί η φθηνή και περιβαλλοντικά φιλική μεταφορά με το τραίνο για τους επιβάτες, αντί να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον, έχουμε μια σύμβαση που είναι πραγματικά, ετεροβαρής για το ελληνικό δημόσιο. Δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, δεν διασφαλίζει τη διαφάνεια και τον υγιή ανταγωνισμό. Αντίθετα, τόνισε ότι το δημόσιο πληρώνει πολλά, αλλά και οι πολίτες και οι χρήστες επίσης πληρώνουν πολλά χωρίς τις ανάλογες υπηρεσίες.