in ,

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης – Σάββατο 2 Ιουλίου στην Πρέβεζα

Ένας αγέραστος Ασθενής 350 ετών!


Ένα καλοκαιρινό θεατρικό ταξίδι ξεκινά για τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» του Μολιέρου, που παρουσίασε με επιτυχία το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο της Ρούμελης τον περασμένο θεατρικό χειμώνα.

Το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, στην πρώτη του έξοδο μετά από 15 περίπου χρόνια, θα σταματήσει σε 35 ανοιχτά θέατρα της χώρας παρουσιάζοντας την αξεπέραστη κωμωδία και συστήνοντας στο κοινό το διαχρονικό έργο του Μολιέρου.

Επόμενη στάση, Σάββατο 2 Ιουλίου στο Δημοτικό Κηποθέατρο «Γιάννης Ρίτσος», στην Πρέβεζα.                                  

Από τις πιο διάσημες κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου, «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής», μια δημιουργία χαράς με υπέροχους χαρακτήρες και μνημειώδεις στιγμές, παρουσιάζεται σε πρωτότυπη διασκευή, σκηνοθεσία και μουσική του Κώστα Γάκη, με ζωντανή μουσική και έναν υψηλής ενέργειας δεκαμελή θίασο.

Με σύγχρονη σκηνοθετική ματιά και σε καινούρια απόδοση, στην παράσταση καθρεφτίζεται με ζωντάνια η εποχή του σπουδαίου δραματουργού στη Γαλλία του 17ου αιώνα. Σε ένα σκηνικό που περιστρέφεται, η παρουσίαση της Μολιερικής κωμωδίας εναλλάσσεται  με την πραγματική ζωή των περιπλανώμενων θεατρίνων.

Στις 15 Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς συμπληρώθηκαν 400 χρόνια από τη γέννηση του Μολιέρου, το 1622, ενός από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς στον κόσμο.

Το πραγματικό του όνομα του Μολιέρου ήταν Ζαν-Μπατίστ Ποκλέν και η ζωή του ήταν πολυτάραχη γιατί έζησε τον θρίαμβο, αλλά και διώξεις και φυλακίσεις. Οι κωμωδίες του, όπως το «Σχολείο Γυναικών» που σατίριζε τις θρησκευτικές και πολιτικές αρχές της κοινωνίας και ο «Ταρτούφος» που απαγορεύτηκε το ανέβασμά του από τον ίδιο τον βασιλιά, προκάλεσαν σάλο στην παρισινή κοινωνία.

Ο εμβληματικός «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στον ρόλο του πρωταγωνιστή, και μια τραγική ειρωνεία το έκανε και το τελευταίο του έργο.

Ο Μολιέρος, κατά τη διάρκεια της παράστασης κατέρρευσε στη σκηνή. Παρά τις πιέσεις του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΔ’ για ξεκούραση, εκείνος συνέχισε να παίζει μέχρι το τέλος του έργου. Τελικά, πέθανε από υπερκόπωση στις 17 Φεβρουαρίου το 1673 στο σπίτι του.

Λέγεται πως τη νύχτα που πέθανε φορούσε πράσινα ρούχα και έκτοτε υπάρχει η προκατάληψη πως το πράσινο χρώμα φέρνει κακοτυχία στους ηθοποιούς.

Η παράσταση:

Ένας Παρισινός θίασος αναγκάζεται να ξεκινήσει περιοδεία στη Γαλλική επαρχία, καθώς έχει αποκλειστεί από τις παραστάσεις του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΔ’. Η ανάγκη τους κάνει να αναζητούν καινούριο έργο, ώσπου γνωρίζουν τον εκκολαπτόμενο θεατρικό συγγραφέα με το όνομα Μολιέρος. Εκείνος έχει ένα έργο, τους το διαβάζει και αμέσως το αγοράζουν. Ο τίτλος του: Ο κατά φαντασίαν Ασθενής!
Ο Αργκάν είναι κατά φαντασίαν άρρωστος. Πιστεύει ότι πάσχει από αναρίθμητες ασθένειες και θέλει συνεχώς να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι του γιατροί και να τον εξετάζουν. Έτσι γίνεται θύμα επιτήδειων που τον εκμεταλλεύονται. Η γυναίκα του τον απατά με ένα γιατρό, απατεώνες γιατροί απομυζούν τα χρήματά του και όταν αποφασίζει να παντρέψει τη μεγάλη του κόρη με γιατρό της επιλογής του, εκείνη, που εν τω μεταξύ αγαπάει άλλον, αναγκάζεται να παρουσιάσει τον αγαπημένο της ως διάσημο γιατρό, προκειμένου να γίνει αποδεκτός από τον πατέρα της.

Η αποθέωση της επιστημονικής αυθεντίας συγκρούεται με τις ανθρώπινες ανάγκες και η επιστήμη επανατοποθετείται εκεί που της πρέπει: αρωγός και μοναδικό επίτευγμα των ανθρώπων, μακριά από δογματισμούς που την αδικούν και τη διαστρεβλώνουν.

✒ Έγραψαν για την παράσταση:

«μια ωδή στην χαρά, στο θέατρο και την μουσικήΈνας Μολιέρος όπως δεν τον έχετε ξαναδεί, με έναν θίασο που μαζί με τα λιτά σκηνικά, την ζωντανή μουσική και τα τραγούδια, δημιουργεί μια απολαυστική νέα εκδοχή του “Κατά Φαντασίαν Ασθενούς”.»

Entertainment weekly

 

«Ένας εκρηκτικός, σαρωτικός Θανάσης Τσαλταμπάσης στον ρόλο του αρρώστου αλλά υγιέστατου, φιλοχρήματου Αργκάν ”αλωνίζει” στην κυριολεξία την σκηνή, επιβάλλοντας με πειθώ το ούτως ή άλλως εξαιρετικό του ταλέντο.»

Reformer.gr

 

«Μια τρομερή ομάδα κατέλαβε τη σκηνή και έδειξε από νωρίς-νωρίς ότι το τάλαντο, η πρόβα, η σκληρή δουλειά και το κατάλληλο στήσιμο κάνουν τη διαφορά σε ένα τέτοιο έργο. Με την υπογραφή του Κώστα Γάκη, ο οποίος διασκεύασε, έγραψε, σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε και τη μουσική, με τα υπέροχα κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, με τη μουσική στήριξη και πολλά περισσότερα, οι ηθοποιοί κατέλαβαν το θέατρο.»

noizy.gr

 

«Μία έξυπνη παράσταση που τιμά τον Μολιέρο και καταφέρνει να δώσει σάρκα και οστά με ευρηματικό τρόπο σε ένα από τα πιο δημοφιλή του έργα. Μία παράσταση που δεν κουράζει, αποσπά αυθόρμητα το γέλιο και χαρίζει δύο ώρες σχεδόν ανόθευτης ψυχαγωγίας.»

News 247

 

«Αριστουργηματικός Μολιέρος με εκπαιδευτική λειτουργικότητα. Μια σημαντική παράσταση-πρόταση, από τις σημαντικότερες που έχω δει στις τέσσερις δεκαετίες της συνεχούς και συνεπούς θεατρικής πορείας μου.»

grafein.wordpress.com

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία, μουσική, διασκευή και πρωτότυπο κείμενο: Κώστας Γάκης

Σκηνικά, κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική επιμέλεια και παραγωγή: Κώστας Λώλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοσμίδου

 

Παίζουν οι Ηθοποιοί: 

Αργκάν, ο κατά φαντασίαν ασθενής, Μπεζάρ ηθοποιός της εποχής: Θανάσης Τσαλταμπάσης

Τουανέτ, υπηρέτρια του Αργκάν, σύζυγος του Μπεζάρ: Νικολέτα Βλαβιανού

Γιατρός Ντιαφουαρύς, Πουντσινέλο, αφηγητής: Νίκος Ορφανός

Κλεάντ, ερωτευμένος με την Ανζελίκ, Ιππότης της Μοντένα: Ορφέας Παπαδόπουλος

Μπεράλντ, αδερφός του Αργκάν, Φιλίπ σωματοφύλακας του Μπεζάρ: Δημήτρης Καλαντζής

Μπελίν, δεύτερη γυναίκα του Αργκάν, πρώτη κόρη του Μπεζάρ: Αγοραστή Αρβανίτη

Ανζελίκ, πρώτη κόρη του Αργκάν, δεύτερη κόρη του Μπεζάρ: Νάστια Βραχάτη

Λουϊζόν, δεύτερη κόρη του Αργκάν, τρίτη κόρη του Μπεζάρ: Στεφανία Καλομοίρη

Τομά Ντιαφουαρύς, Μολιέρος: Αλέξανδρος Ζουριδάκης

Επικοινωνία: Art Ensemble | Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά

Ώρα έναρξης: 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, 10 ευρώ

 

Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.