in ,

“Ποτέ δεν είναι αργά να υπάρξει μια βελτίωση στους απαιτούμενους χειρισμούς για το master plan”, Βασίλης Σαρδελής


Ο Ναυτικός πράκτορας και επαγγελματίας του Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας κ. Βασίλης Σαρδελής μιλά στην ‘ΔΦ” για την πορεία του master plan αλλά τις θέσεις και προτάσεις των επαγγελματιών για το μέλλον του Λιμένα της Πρέβεζας.

•  Πως βλέπετε τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση master plan ως επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα. Είστε αισιόδοξος;
Όσον αφορά γενικά το master plan, χάθηκαν κάποιες ευκαιρίες, όμως ποτέ δεν είναι αργά να υπάρξει μια βελτίωση στους απαραίτητους χειρισμούς. Αρχικά, υπήρξε μια ψηφιακή διαβούλευση, η οποία ήταν κλειστή. Αυτή ήταν η πρώτη χαμένη ευκαιρία να υπάρξει ένας ουσιαστικός δημόσιος διάλογος για το λιμάνι, να παρουσιαστούν όλες οι απόψεις γύρω από το λιμάνι. Ούτε έγινε σωστή παρουσίαση της διαβούλευσης, ώστε να συμμετέχουν ακόμα περισσότεροι φορείς σε αυτή. Ένας δεύτερος κακός χειρισμός ήταν ότι αναρτήθηκε και έκλεισε η διαβούλευση χωρίς να έχει παραδοθεί, μέχρι και σήμερα που μιλάμε, στα γραφεία του λιμενικού ταμείου ο ολοκληρωμένος φάκελος της μελέτης του. Με αυτή τη λογική, δεν θα έπρεπε να έχει κλείσει αυτή η διαβούλευση μέχρι τη στιγμή που θα ήταν ολοκληρωμένη, ώστε ολόκληρος ο φάκελος της μελέτης να είναι διαθέσιμος προς όλους τους πολίτες και να είναι κατανοητό σε όλους μας τι ακριβώς υποστηρίζουμε. Η άλλη χαμένη ευκαιρία, που δεν εκμεταλλεύθηκε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ήταν ότι όλοι εμείς οι επαγγελματίες του εμπορευματικού λιμένα έχουμε κάθε πρόθεση για συναίνεση και με αρκετό κόπο και μεράκι προετοιμάσαμε μια πρόταση συναινετική και συνθετική. Δηλαδή, πήραμε τα καλύτερα σημεία των δύο εναλλακτικών λύσεων της μελετητικής εταιρείας και φτιάξαμε ένα τρίτο σχέδιο που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το μοναδικό σχέδιο που θα προωθούσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου στο υπουργείο και δεν θα άφηνε να χάνεται ο χρόνος με αυτόν τον τρόπο. Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι περισσότεροι πρόεδροι του λιμενικού ταμείου, έβλεπαν την περίπτωση του λιμανιού ως μια «καυτή πατάτα» και θα άφηναν όλα τα θέματα να διαιωνίζονται. Αυτή τη φορά, ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου θα μπορούσε να βασιστεί στην ώριμη φάση που βρίσκεται η κατάσταση και να δώσει ουσιαστικές λύσεις και να ωθήσει το λιμάνι στη νέα του εποχή.

•  Καταθέσατε δημόσια εδώ και καιρό τις δικές σας προτάσεις για το master plan. Παρατηρεί κανείς ότι εσείς θεωρείτε ότι στο λιμάνι υπάρχει δυνατότητα και για κρουαζιέρα, υπάρχει δυνατότητα να συνεχιστεί και να στηριχθεί ο ρόλος του εμπορικού λιμένα και επίσης να υπάρχει μια ομαλή παράλληλη δραστηριότητα του τουριστικού κομματιού που αναπτύσσεται και αναπτύχθηκε έντονα τα τελευταία χρόνια. Τα δεδομένα όμως κύριε Σαρδελή είναι συγκεκριμένα. Η δυτική προβλήτα αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιείται, η νότια κινδυνεύει να συρρικνωθεί και υπάρχει το ερώτημα αν θα προχωρήσουν γρήγορα οι εργασίες στην ανατολική προβλήτα. Θεωρείτε ότι στο μέλλον ίσως να οδηγηθούμε σε αρνητικές εξελίξεις για το εμπορικό λιμάνι αν το σχέδιο αυτό δεν τελεσφορήσει;
Δεν πιστεύω ότι δεν θα παραδοθεί φάκελος από τη μελετητική εταιρεία. Ήδη έχουν καθυστερήσει τρία χρόνια, πρωτόγνωρη καθυστέρηση για παράδοση μελέτης master plan λιμανιού. Αυτή η κατάσταση μας προκαλεί προφανώς διάφορα ερωτήματα. Όσον αφορά τη συρρίκνωση της νότιας προβλήτας, θα πραγματοποιηθεί αν τελικά για οποιοδήποτε λόγο γίνει δεκτή η λύση δύο σχεδίων. Η οποιαδήποτε διχοτόμηση της νότιας προβλήτας σε τουριστικό και εμπορευματικό λιμάνι, θα σημάνει κατευθείαν την πλήρη υποβάθμιση του εμπορευματικού λιμένα. Όσον αφορά την κατηργημένη δυτική προβλήτα, έχουμε αποδεχθεί πλέον αυτή την κατάσταση και συμπεριλαμβάνουμε και εμείς τη χρήση της για τη φιλοξενία ημερόπλοιων. Εφόσον ξεκινήσει η λειτουργία της ανατολικής προβλήτας. Αυτό που μας λυπεί όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι δεν είναι κατανοητή η σημασία ενός εμπορευματικού λιμανιού στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, του νομού, της περιφέρειας. Δεν μπορείς να υπολογίσεις τα οφέλη του εμπορευματικού λιμένα αν αποκόψεις τα οφέλη που έχουν οι βιομηχανίες της Ηπείρου, και πιο συγκεκριμένα αυτή του Νιτσιάκου ή του Συνεταιρισμού Ιωαννίνων, Πίνδος. Για ποιο λόγο; Γιατί μέσα από το λιμάνι της Πρέβεζας εισρέει το εβδομήντα σχεδόν τοις εκατό των πρώτων υλών για αυτές τις βιομηχανίες. Τουλάχιστον, όπως έχει εξελιχθεί η εμπορευματική κίνηση τα τελευταία χρόνια με την καθίζηση της οικοδομής. Για να ολοκληρώσω αυτό τον συλλογισμό μου, ένα εμπορευματικό λιμάνι δεν είναι μόνο οι επαγγελματίες που εργάζονται σε αυτό, που προφανώς δεν είμαστε και λίγοι, αλλά ολόκληρη η οικονομία που συνδέεται με αυτό, και κυρίως οι βιομηχανίες που παραλαμβάνουν τα φορτία που εκφορτώνονται από τα φορτηγά πλοία. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση είναι ελλιπής και κυρίως γίνεται για να υπονομεύσουν την αξία του εμπορευματικού λιμένα. Τέλος, και αυτό πρέπει να τονιστεί επίσης, η πρόταση μας περιέχει την καλύτερη λύση για τη θέση της κρουαζιέρας. Μια θέση που προβλέπεται ήδη από το προηγούμενο master plan και ακόμα δεν μας έχει εξηγήσει κάποιος υπεύθυνα γιατί η μελετητική εταιρεία προβαίνει σε μετακίνησή της. Ήδη έχουμε παρουσιάσει στον Πρόεδρο του λιμενικού ταμείου την πρότασή μας με αρκετές λεπτομέρειες και θεωρούμε ότι είναι και ρεαλιστική η λύση. Επίσης, αν επιλέγονταν και η θέση του υδατοδρομίου στην ανατολική προβλήτα, τότε δεν θα χρειάζονταν να γίνουν δύο ξεχωριστοί επιβατικοί σταθμοί. Δυστυχώς, από ότι φαίνεται δεν υπάρχει θέληση προς αυτή τη λύση, πράγμα που προφανώς μας προβληματίζει γιατί η λύση με την κρουαζιέρα στο αγκυροβόλιο πέρα από αναχρονιστική, σίγουρα δεν προσφέρεται στο να έχουμε ιδιαίτερες προσδοκίες για την κρουαζιέρα στην πόλη μας. Αντίστοιχα, η λύση δύο από τη μελετητική εταιρεία επίσης μας ανησυχεί γιατί φαίνεται περισσότερο να έχει σαν κύριο στόχο την υπονόμευση του εμπορικού λιμένα παρά την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

•  Θα ήθελα να έρθω στην παρουσία του Λιμενικού Ταμείου και στην πολιτική της Δημοτικής Αρχής, έχετε τονίσει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα της συζήτησης. Είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης;
Πέρα από την ποιότητα, την κουλτούρα, την προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου που αναλαμβάνει αυτή τη θέση του προέδρου του λιμενικού ταμείου, που είναι σημαντικά στοιχεία βέβαια, μια πολύ βασική προϋπόθεση είναι να γνωρίζει κανείς τι έχει να διαχειριστεί; Το Λιμενικό Ταμείο διαχειρίζεται το λιμάνι της Πρέβεζας. Καλείται να ξεκαθαρίσει το όραμα της ισόρροπης ανάπτυξης και των τριών χρήσεων του λιμανιού. Χωρίς να έχει κανείς ξεκάθαρη εικόνα της σημασίας αυτών των χρήσεων δεν μπορεί να σχεδιάσει κάποιο ξεκάθαρο όραμα. Αντίστοιχα, όταν βλέπουμε ότι το master plan, μια τόσο σημαντική μελέτη για το λιμάνι, καθυστερεί τόσα χρόνια δείχνει ακόμα περισσότερο το χάσμα αυτής της διαχείρισης. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην τωρινή διοίκηση.

•  Η καμπάνια ενημέρωσης και πρωτοβουλιών εκ μέρους των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα;
Υπήρξε μια συνάντηση με τον Πρόεδρο του λιμενικού ταμείου και εκπροσώπους των επαγγελματιών μαζί με τους συμβούλους μας. Υπήρξε μια δέσμευση του Προέδρου να μας παρουσιάσει έγκαιρα το σχέδιο που θα προωθηθεί στο υπουργείο. Είχαμε αντίστοιχα στείλει ένα δελτίο τύπου από τη συγκεκριμένη συνάντηση. Περιμένουμε από τον Πρόεδρο να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη του υπόσχεση. Μετά, αντίστοιχα, θα αποφασίσουμε από κοινού όλοι οι επαγγελματίες για το ποια θα είναι τα επόμενα βήματά μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *