Το πρώτο και βασικό ερώτημα αφορά το γιατί «η κυβέρνηση, ο ΟΣΕ και οι αρμόδιες Αρχές, αγνόησαν τόσο προκλητικά τα εξώδικα, τις καταγγελίες, τις απεργίες των εργαζομένων, τις επανειλημμένες προσπάθειες να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου», υπογράμμισε η Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Οι δεκατιανοί»
Σε παρέμβασή της στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Οι δεκατιανοί», με τους δημοσιογράφους Γ. Πιτταρά και Γ. Γρηγοριάδη, η Ράνια Σβίγκου, αναφερόμενη στην τραγωδία των Τεμπών υπογράμμισε ότι «είμαστε μπροστά σε μια αδιανόητη τραγωδία. Η σκέψη μας είναι στα θύματα και στις οικογένειες των ανθρώπων που θρηνούν, είναι στη νεολαία που έχει βγει στους δρόμους με ένα μεγάλο “γιατί” και διεκδικεί μια καλύτερη ζωή, και στους εργαζόμενους που έχασαν συναδέλφους τους και αυτή την ώρα διαδηλώνουν στο Σύνταγμα με σύνθημα “μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι”».
Όπως είπε η Ράνια Σβίγκου, «το ελάχιστο που οφείλουμε στα θύματα είναι σεβασμό στην αλήθεια και Δικαιοσύνη. Και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε με ψέματα, ούτε με επικοινωνιακούς τακτικισμούς».
Η Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογράμμισε ότι το πρώτο και βασικό ερώτημα αφορά το γιατί «η κυβέρνηση, ο ΟΣΕ και οι αρμόδιες Αρχές, αγνόησαν τόσο προκλητικά τα εξώδικα, τις καταγγελίες, τις απεργίες των εργαζομένων, τις επανειλημμένες προσπάθειες να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου».
Αναφερόμενη στη στάση της κυβέρνησης, τόνισε ότι «όταν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο φέρναμε αυτές τις καταγγελίες ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, οι απαντήσεις της ήταν εξοργιστικές» και υπενθύμισε ότι ο τότε Υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, «στις 20 Φλεβάρη, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή μας για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και τους κινδύνους, έλεγε ότι θα πρέπει να τα ανακαλέσουμε, ότι είναι ντροπή να επικαλούμαστε τις καταγγελίες των εργαζομένων, αλλά και του υπεύθυνου ασφάλειας των σιδηροδρόμων κ. Κατσιούλη, που τον Απρίλιο του 2022 παραιτήθηκε, επικαλούμενος ζητήματα ασφαλείας».
Κλείνοντας, η Ράνια Σβίγκου υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση είχε δυστυχώς συνειδητό και μεθοδευμένο σχέδιο απαξίωσης των σιδηροδρόμων για να δοθεί το δίκτυο και οι υποδομές του σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ. Το σχέδιο αυτό το είδαμε με τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στο μισό, αλλά και με τη διακοπή λειτουργίας του Κέντρου Δευτεροβάθμιου Ελέγχου που υπήρχε μέχρι το 2020 στην οδό Καρόλου, το οποίο θα μπορούσε να αποτρέψει τέτοιου είδους δυστυχήματα. Το 2018 είχε ολοκληρωθεί η διπλή γραμμή. Πρέπει να συζητήσουμε για ποιο λόγο δεν ολοκληρώθηκε το έργο της τηλεδιοίκησης στα τέλη του 2020, ως όφειλε».