in

Έρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της Αρτας

Άμεση εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης και 620 θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης


Ένα μείζον θέμα που αφορά την καθημερινότητα αλλά και την πρόβλεψη για τις ανάγκες της Άρτας την επόμενη ημέρα, ήταν αυτό που συζητήθηκε προ ημερών στο Δημοτικό Συμβούλιο: η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, συμφώνα με το εγκεκριμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αρταίων, στο οποίο προβλέπεται η ανάγκη εφαρμογής της στο κέντρο της πόλης της Άρτας.

Κατά τη συνεδρίαση, ο μελετητής παρουσίασε με ηλεκτρονικά αρχεία το σχέδιο της ελεγχόμενης στάθμευσης μέσω έξυπνων συστημάτων, βασιζόμενο στο εγκεκριμένο ΣΒΑΚ του Δήμου.

Στην επιστημονική του τοποθέτηση, ο μελετητής Μιχάλης Παρασκευόπουλος αναφέρθηκε στις ήδη διαμορφωμένες συνθήκες στάθμευσης -δηλαδή στις υφιστάμενες υποδομές στάθμευσης και στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης- καθώς και στην προσφορά και ζήτηση για στάθμευση.

Υπενθυμίζεται πως ο Δήμος Αρταίων έχει υποβάλει πρόταση στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» στην πρόσκληση «Smart cities» με αρχικό προϋπολογισμό 755.000 ευρώ, για την λειτουργία ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Η πρόταση αφορά την ολοκληρωμένη διαχείριση 620 θέσεων εντός του οδικού δικτύου της πόλης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί από τον κυκλοφοριακό φόρτο. Το προτεινόμενο σύστημα, θα διαθέτει αισθητήρες που θα συνδέονται με ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου διαθεσιμότητας θέσεων στάθμευσης. Επίσης, προβλέπονται αυτόματα συστήματα τελών στάθμευσης, με δυνατότητα πληρωμής ψηφιακά με mobile εφαρμογή, εξοπλισμό δημοτικής αστυνομίας, ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης οδηγών κλπ.

Σύμφωνα με το σύνολο των μελετών-παραδοτέων που έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα και σχετίζονται με την βελτίωση της αστικής κινητικότητας, το συμπέρασμα είναι ότι η ανάγκη για εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι αναγκαία. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη χρήζει ολοκληρωμένης αντιμετώπισης, που να συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τις διαθέσιμες θέσεις για παρκάρισμα και τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης.

Στόχος της πρότασης που έχει κατατεθεί στο «Αντώνης Τρίτσης», είναι να υπάρχει μια σύγχρονη και σοβαρή πρόταση, που θα αξιοποιεί τις ψηφιακές δυνατότητες της εποχής μας: όπως για παράδειγμα να ξέρει ο οδηγός μέσα από το κινητό του, που υπάρχει κενή θέση παρκαρίσματος, ποιες ώρες είναι φυλασσόμενος ο χώρος, το κόστος, τις λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν τα πάρκινγκ με κομβικά σημεία της πόλης, κλπ.

Η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν σκοπεύει στην είσπραξη χρημάτων αλλά στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, την αποτροπή πολύωρων μετακινήσεων για μια θέση στάθμευσης και την ανάγκη για εξυπηρέτηση των κατοίκων, επαγγελματιών και επισκεπτών, στα εμπορικά καταστήματα στην λαϊκή αγορά στους ιχθυοπώλες στα καφέ εστίαση, σε γιατρούς κ.α.

Η στάθμευση των μόνιμων κατοίκων στις θέσεις μόνιμων κατοίκων, θα είναι δωρεάν χωρίς χρονικό περιορισμό, με έκδοση κάρτας σε κατόχους οχημάτων με μόνιμη κύρια κατοικία εντός της περιοχής ελέγχου της κυκλοφορίας εφόσον δεν διαθέτουν χώρο στάθμευσης στην οικοδομή τους.

Επιπλέον, ο Δήμος προτίθεται να προβεί σε αγορά και λειτουργία mini-bus για την καλύτερη λειτουργία των δημοτικών σταθμών στάθμευσης και την εξυπηρέτηση εμπόρων, καταστηματαρχών, κατοίκων και επισκεπτών. Αναγκαία κρίνεται προς την κατεύθυνση αυτή και η αναβάθμιση του χώρου στάθμευση πλησίον της «Διώνη», με φύλαξη, δωρεάν παραμονή στο χώρο στάθμευσης τον υπόλοιπο χρόνο πλην του διαστήματος διεξαγωγής της Πανελλήνιας Έκθεσης και Εμποροπανήγυρης, ώστε να δοθούν κίνητρα τους δημότες και επισκέπτες να το αξιοποιούν.

 

Καταψήφισε η Δημοτική Αναγέννηση

Η Δημοτική Αναγέννηση κατήγγειλε και δεν ψήφισε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, για το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, στο κέντρο της Αρτας, που θέλει να επιβάλλει στους συνδημότες μας.

Ενα σύστημα που δοκιμάστηκε στο παρελθόν και απέτυχε.

Αναγνωρίζουμε ότι το κέντρο της πόλης έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα με τις θέσεις parking.

Σε ποιά κατεύθυνση όμως κινήθηκε η Δημοτική Αρχή εδώ και 7 χρόνια;

Τι ενέργειες έκανε και φτάνει στο εισπρακτικό μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης;;

Ασχολήθηκε με τα περιφερειακά parking;(τα οποία έχουν εικόνα εγκατάλειψης,είναι αφύλαχτα και χωρίς φωτισμό)

Ασχόληθηκε με τα πεζοδρόμια και τις διαβάσεις πεζών;(π.χ πεζοδρόμια στη Β.Κωνσταντίνου)

Ασχολήθηκε με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή “χάρισε” τα mini bus στο Αστικό Κτελ;

Φρόντισε να αγοράσει καινούργια mini bus,έτσι ώστε με κυκλικά δρομολόγια να πηγαινοφέρνουν τους συνδημότες μας από τα parking στο κέντρο της πόλης;;

Η γέμισε το κέντρο της πόλης με κολωνάκια και πρόχειρους ποδηλατόδρομους;;

Θεωρούμε ότι το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης θα έπρεπε να αποτελεί το τελευταίο μέτρο αφού είχαν προηγηθεί τα παραπάνω.

Αποτελεί ένα μέτρο εισπρακτικό και εκδικητικό σε μια πόλη με ελάχιστο τουρισμό και με τους εμπόρους μας(και λόγω πανδημίας)να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης.

Τζένη Ταπραντζή
«Καλούμε τους φορείς της πόλης να καταργήσουμε στην πράξη το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης!! Καταγγέλουμε τη Δημοτική Αρχή που προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα parking της Αρτας με εισπρακτικό και εκδικητικό τρόπο προς τους συνδημότες μας!!!».

 

Όχι από την Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή

Αρνητική εμφανίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο και η Λίτσα Κιτσαντά εκ μέρους της Ριζοσπαστικής Δημοτικής Αλλαγής και η θέση του συνδυασμού συνοψίζεται ως εξής: Δωρεάν δημοτικά πάρκινγκ, φυλασσόμενα και εύκολα προσβάσιμα στο κέντρο, ποδηλατοδρομοι, συχνή αστική συγκοινωνία, άρση της αυθαιρεσίας στη στάθμευση με ελέγχους από τη δημοτική αστυνομία και διευκολύνσεις στην αστική κινητικότητα και όχι χαρατσωμα των δημοτών, σ αυτές τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες. Αυτή είναι η θέση μας για το μεγάλο πρόβλημα της κυκλοφορίας και στάθμευσης στο κέντρο της πόλης μας».