in

Δημήτρης Ακτύπης: “Λύση η συσπείρωση στα σωματεία”

Συνέντευξη στον Χρήστο Τσούτση

Το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ και στέλεχος του ΚΚΕ Δημήτρης Ακτύπης μιλά στην Δημοκρατική Φωνή με αφορμή της εκδήλωσης της τοπικής οργάνωσης του κόμματος στην Πρέβεζα, για τις αλλαγές στο νομοσχέδιο Κεραμέως, την κατάσταση στην Παιδεία και την επόμενη ημέρα.


• Βρίσκεστε στην Πρέβεζα ενόψει της εκδήλωσης της Τ.Ο του ΚΚΕ για την παιδεία. Πείτε μας δυο λόγια για την συγκεκριμένη εκδήλωση;
Είναι μια δραστηριότητα που κάνουμε στις περισσότερες πόλεις της χώρας ενόψει της κατάθεσης του αντιδραστικού και αντεκπαιδευτικού νομοσχεδίου Κεραμέως που φέρνει η Κυβέρνηση καλοκαιριάτικα με τα σχολεία κλειστά. Κάνουμε μια προσπάθεια ως ΚΚΕ να ενημερώσουμε τους εκπαιδευτικούς- τους γονείς και τους μαθητές για αυτές τις αντιδραστικές νέες ρυθμίσεις που φέρνει η Κυβέρνηση και αλλάζουν ριζικά το τοπίο στην δημόσια εκπαίδευση. Τα σχολεία από τον Σεπτέμβρη θα έχουν τελείως διαφορετική μορφή.

• Από την δικιά σας οπτική ποιά θα πρέπει να είναι η απάντηση από τους εκπαιδευτικούς σε αυτό που ετοιμάζεται;
Νομίζω ενώ βρισκόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο στο τέταρτο κύμα της πανδημίας, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με την διαχείριση της , θα έχουμε επίσης σοβαρά προβλήματα με το άνοιγμα της νέας σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο Παιδείας δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να αντιμετωπίσει αυτά τα οξυμένα προβλήματα. Είναι πρόκληση να μην ασχολείται με τις συνέπειες που έφερε στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς το παρατεταμένο lockdown, και ιδίως στο μορφωτικό πεδίο. Φέρνει λοιπόν ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο μέσα στο καλοκαίρι. Δεν το κάνει όμως πρώτη φορά. Το έκανε και το προηγούμενο διάστημα σ’ άλλες φάσεις, είναι το τέταρτο νομοσχέδιο που έρχεται χωρίς να συζητά με την κοινωνία και τους φορείς. Είναι απαράδεκτο να μην ασχολείται με τα εκπαιδευτικά προβλήματα αλλά να φέρνει ένα ακόμα νομοσχέδιο συμπληρώνοντας το πάζλ όλων των αντιδραστικών αλλαγών που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια. Το πρώτο νομοσχέδιο θυμίζω μέσα στο Lockdown ήταν αυτό που έφερε τα «εικοσιπεντάρια» τμήματα και την κατάργηση των ανθρωπιστικών σπουδών. Ένα χτύπημα στην ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας. Το δεύτερο αντιδραστικό νομοσχέδιο αφορούσε την επαγγελματική εκπαίδευση και την χυδαία σύνδεση της με την αγορά εργασίας. Από τα 15 χρόνια τα παιδιά θα πηγαίνουν για δουλειά. Το τρίτο ήταν η βάση εισαγωγής και η πανεπιστημιακή αστυνομία, ένα μέτρο που αποδείχθηκε πόσο ταξικό ήταν. Περίπου 20.000 παιδιά θα μείνουν εκτός, παιδιά που γράψανε πολλοί καλούς βαθμούς και έρχεται με αυτό το νομοσχέδιο να φέρει τους σκληρούς ταξικούς φραγμούς στον ίδιο δρόμο όπως επίσης και την αξιολόγηση. Με αυτή την έννοια οι εργαζόμενοι και οι γονείς πρέπει να αντιδράσουν. Η μόνη λύση είναι ο δρόμος και ο αγώνας. Η συσπείρωση στα σωματεία απέναντι στα αντιλαϊκά μέτρα που περνάνε είτε στην εκπαίδευση είτε συνολικά στην κοινωνία και την εργασία. Μαζικές κινητοποιήσεις γίνονται ως απάντηση απέναντι στις Κυβερνητικές πολιτικές. Δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα για τους εργαζόμενους να απαντήσουν.

• Ως μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ είδατε και συνομιλήσατε από κοντά με συναδέλφους σας, τι καταγράψατε ως προβλήματα στην περιοχή μας και ποια η άποψη σας για το θέμα του Προτύπου;
Είχαμε μια ανοιχτή σύσκεψη της ΕΛΜΕ όπου ανταλλάξαμε απόψεις. Οι συνάδελφοι μετέφεραν τις αγωνίες τους και τους προβληματισμούς τους και επιθυμούν να αντιδράσουν σε αυτή την πολιτική. Κουβαλούν μια πλούσια εμπειρία και μετέφεραν τα προβλήματα που έχουν και τα σχολεία της Πρέβεζας. Τα ζητήματα της Πρέβεζας τα αντιμετωπίζουμε σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος. Εκπαιδευτικοί μπορεί να έρχονται μέχρι το Γενάρη και το Μάρτη χωρίς να γίνονται προσλήψεις. Επικεντρώθηκε η συζήτηση προφανώς στην απαράδεκτη ενέργεια του Διευθυντή εκπαίδευση ο οποίος ακολουθεί μια λογική αδικίας προς τους συναδέλφους οι οποίοι αντέδρασαν συλλογικά και μαζικά στην μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας σε Πρότυπο. Σχεδιάζουμε ως ΕΛΜΕ να κάνουμε μια παρέμβαση με το προεδρείο στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα συνεχίζουν με το άνοιγμα των σχολείων οι δράσεις και οι διεκδικήσεις ακόμα πιο δυνατά.