in

«Θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές».

Αναφορά Χρήστου Γκόκα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή


Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας κατέθεσε αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές, σύμφωνα και με την επιστολή του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα».
Ειδικότερα τα μέλη του Συλλόγου επισημαίνουν ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 km/h στα 30 km/h αποτελεί μία ρύθμιση ζωτικής σημασίας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις κατοικημένες περιοχές. Έτσι θα μειωθούν και οι περιπτώσεις παρασύρσεων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι, τα Άτομα με Αναπηρίες και οι ποδηλάτες, που έχουμε χρέος να τους διαφυλάξουμε.
Επιπρόσθετα τονίζουν ότι ταυτόχρονα θα υπάρξει και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς επίσης και μείωση του επιπέδου θορύβου στις κατοικημένες περιοχές.
Τέλος, ο κ. Γκόκας καλεί τον κ. Υπουργό να λάβει υπόψη του το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο ήδη και στο παρελθόν το έχει αναδείξει με τις ομιλίες του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, αλλά και κατά τις συνεδριάσεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, και να τον ενημερώσει για τις αποφάσεις του και τις σχετικές ενέργειές του.

Ακολουθεί το κείμενο της Αναφοράς:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή

Θέμα: «Θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές».

Κύριε Υπουργέ,
Σας καταθέτω την επιστολή του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», σχετικά με την ανάγκη θέσπισης του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές.
Η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 km/h στα 30 km/h αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις κατοικημένες περιοχές και κυρίως των παρασύρσεων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως των παιδιών, των ηλικιωμένων, των Ατόμων με Αναπηρία και των ποδηλάτων.
Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και τα μέλη του Συλλόγου, οι χαμηλές ταχύτητες συντελούν και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και στη πτώση του επιπέδου θορύβου στις πόλεις.
Παρακαλείσθε κύριε Υπουργέ, να λάβετε υπόψη το ζήτημα αυτό, στο οποίο έχω αναφερθεί διεξοδικά και στην αρμόδια Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, αλλά και είχα προτείνει τη θέσπιση αυτού του ορίου και στη συζήτηση του Νομοσχεδίου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, και να με ενημερώσετε για τις αποφάσεις και τις ενέργειές σας.