Σχεδόν πέντε μήνες από την ανάληψη ευθυνών της δεύτερης θητείας του κ. Γεωργάκου, το μόνο που διαφαίνεται είναι η συνέχιση της ίδιας πολιτικής που μας αναγκάζει να αποδεχόμαστε ως «κανονικότητα» ότι ο δήμαρχος θα παρακάμπτει το θεσμικό ρόλο του δημοτικού συμβουλίου και οι όποιες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και των πολιτών, όπως αυτές εκφράζονται μέσα από συλλογικότητες και φορείς , δεν θα έχουν οποιοδήποτε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Φτάνουμε σε αυτό το συμπέρασμα άλλωστε παρακολουθώντας με ενδιαφέρον τη διαχείριση θεμάτων όπως την ανέγερση μνημείου Ολοκαυτώματος των Εβραίων και άλλων μνημείων χωρίς χωροθέτηση και αδειοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών, αλλά και των προβλημάτων που τελικά δημιουργούν οι συνεχιζόμενες προφορικές αναθέσεις κάτι που έχει ήδη προκαλέσει τις αντιδράσεις του προϊσταμένου της Νομικής υπηρεσίας του Δήμου.
Στην περίπτωση βέβαια των προφορικών αναθέσεων έχουμε σε εξέλιξη έρευνα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας μετα από καταγγελία. Έχουν κληθεί για να καταθέσουν υπομνήματα ο Δήμαρχος Πρέβεζας και αιρετοί που έχουν διατελέσει Αντιδήμαρχοι και εμπλέκονται στις προφορικές αναθέσεις, ορισμένοι εξ’ αυτών μάλιστα και την χρονική περίοδο της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Τις δύο τελευταίες εβδομάδες όμως γινόμαστε μάρτυρες ενός ακόμα σίριαλ με ενδεχομένως πολλούς αποδέκτες :
Τις δύο τελευταίες εβδομάδες όμως γινόμαστε μάρτυρες ενός ακόμα σίριαλ με ενδεχομένως πολλούς αποδέκτες :
αγωγή
Σχετικά με την αγωγή της μαρίνας Πρέβεζας ( Τουριστικός Λιμένας Πρέβεζας Α.Ε.) κατά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με την οποία ζητά 9.073.719,14 ευρώ ή επέκταση της σύμβασή της για 14 χρόνια, είχε γίνει ανάθεση σε δικηγορικό γραφείο της Αθήνας, «Δημήτριος Μελίσσας & Συνεργάτες» για γνωμάτευση επί της βασιμότητας της αγωγής. Η τύχη της γνωμάτευσης αυτής αγνοούνταν για καιρό και δεν είχε παραδοθεί στο γραφείο του νομικού συμβούλου του Δήμου έως και την Παρασκευή 19 Απριλίου, ( βέβαια και η ίδια η αγωγή για άγνωστο λόγο καθυστερούσε εκ μέρους του Δήμου να φτάσει στη νομική υπηρεσία για καιρό αλλά και προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο), ενώ έχει ήδη οριστεί δικάσιμος στο Εφετείο Ιωαννίνων σε λιγότερο από ένα μήνα, τελικώς όμως φαίνεται η γνωμάτευση δόθηκε – είναι θετική για τον δήμο στη εν λόγω υπόθεση – όπως είναι ορθό και σην αντιπολίτευση και επιτελούς με πρωτοβουλία του προέδρου κ. Κουμπή στάλθηκε στη νομική υπηρεσία του δήμου.
Τι άλλαξε; άραγε μετά από τόση αδιαφάνεια και παλινωδίες, μάλλον το γεγονός ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι που ανάγκασε τον Δήμαρχο και την παράταξή του και κατ΄ επέκταση τον πρόεδρο κ. Κουμπή να εναρμονιστεί με την απόφαση του τελευταίου συμβουλίου που έκανε λόγο για σαφή εμπλοκή της νομικής υπηρεσίας του δήμου, με αποτέλεσμα το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου να αποφασίσει ομόφωνα το βράδυ της Δευτέρας σε έκτακτη συνεδρίασή του, να υπερασπίσουν την εν λόγω υπόθεση εκτός από τον προϊστάμενο της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Πρέβεζας Απόστολο Τάσση, ορίστηκαν και τρείς επιπλέον έγκριτοι νομικοί σύμβουλοι. Εντύπωση πάντως προκάλεσε η θέση του μέλους του Δ.Σ. Σπύρου Κόκκαλη, ο οποίος ψήφισε “παρών” στέλνοντας ένα μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.
Πλωτές προβλήτες
Την Πέμπτη 18 Απριλίου παρακολουθήσαμε μια ακόμα παρουσίαση με πρωτοβουλία του Δημάρχου.
Παρουσιάστηκαν οι προτάσεις για πλωτές προβλήτες από τους εκπρόσωπους της εταιρείας Europort, κ.κ. Κώτσογλου και Ρουκούνη όπου η προτεινόμενη λύση τους είναι μια προβλήτα που θα εκτείνεται παραπάνω από εκατό μέτρα από την ακτή.
Παρουσιάστηκαν οι προτάσεις για πλωτές προβλήτες από τους εκπρόσωπους της εταιρείας Europort, κ.κ. Κώτσογλου και Ρουκούνη όπου η προτεινόμενη λύση τους είναι μια προβλήτα που θα εκτείνεται παραπάνω από εκατό μέτρα από την ακτή.
Τα λεγόμενα όμως του ίδιου του κ. Κώτσογλου κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προκάλεσαν ερωτήματα:
• Ανέφερε πως είναι ευκαιρία για το Master Plan του Λιμανιού που είναι ακόμα ανοιχτό να εντάξει μια τέτοια πρόταση. Αναρωτιέται κανείς, τι ευκαιρία μπορεί να είναι μια πρόταση που πιθανότατα θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Ήδη η επικαιροποίηση του Master Plan δεν έχει προχωρήσει έξι χρόνια τώρα χωρίς να διαφαίνεται οποιαδήποτε πρόθεση ολοκλήρωσης του.
• Η λύση των πλωτών προβλητών πρέπει να εξασφαλίσει τον μη περιβαλλοντικό αντίκτυπο με ορθή και εμπεριστατωμένη μελέτη και να διασφαλίσει την ασφαλή ναυσιπλοΐα των πλοίων που καταφθάνουν στον εμπορικό και τουριστικό Λιμένα.
• Η λύση των πλωτών προβλητών πρέπει να εξασφαλίσει τον μη περιβαλλοντικό αντίκτυπο με ορθή και εμπεριστατωμένη μελέτη και να διασφαλίσει την ασφαλή ναυσιπλοΐα των πλοίων που καταφθάνουν στον εμπορικό και τουριστικό Λιμένα.
Επομένως ο κ. Κωτσόγλου πρέπει να ενδιαφερθεί να προτείνει ισόρροπες λύσεις συνύπαρξης χρήσεων και περιβαλλοντικά φιλικές με το οικοσύστημα του Αμβρακικού.
• Για να συμβεί ένα τόσο σημαντικό έργο θα πρέπει διαχειρηστής του να είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο αλλά και να τηρηθεί και ακολοθηθεί το εθνικό σχέδιο για τον λιμένα.
• Βάση των πηγών μας μέλη της ΔΕΠΑΝ επισκέφθηκαν το προεδρείο του λιμενικού ταμείου Αμφιλοχίας, και τους προτείνανε νέο εμπορικό λιμάνι εκεί. Αν ισχύει κάτι τέτοιο και το Υπουργείο Ναυτιλίας επισήμανε σωστά και στον δήμαρχο ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο εθνικής σημασίας εμπορικό λιμάνι της πόλης μας θα πρέπει να εγκριθεί από το ίδιο υπουργείο. Βλέπε απόφαση 3113.6/20120/2023.
• Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφευχθεί η επιδερμική και πρόχειρη προσέγγιση για το θέμα από πλευράς Δήμου, να ακολουθηθεί η περιβαλλοντολογική σύννομη διαδικασία λόγω Μπούκας και Αμβρακικού και η στόχευση ο Δήμος τα όποια οφέλη αποκτήσει από ένα τέτοιο έργο να είναι ανταποδοτικά προς τους πολίτες γεγονός που δεν συναντάμε δυστυχώς σε άλλες περιπτώσεις.
• Για να συμβεί ένα τόσο σημαντικό έργο θα πρέπει διαχειρηστής του να είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο αλλά και να τηρηθεί και ακολοθηθεί το εθνικό σχέδιο για τον λιμένα.
• Βάση των πηγών μας μέλη της ΔΕΠΑΝ επισκέφθηκαν το προεδρείο του λιμενικού ταμείου Αμφιλοχίας, και τους προτείνανε νέο εμπορικό λιμάνι εκεί. Αν ισχύει κάτι τέτοιο και το Υπουργείο Ναυτιλίας επισήμανε σωστά και στον δήμαρχο ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο εθνικής σημασίας εμπορικό λιμάνι της πόλης μας θα πρέπει να εγκριθεί από το ίδιο υπουργείο. Βλέπε απόφαση 3113.6/20120/2023.
• Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφευχθεί η επιδερμική και πρόχειρη προσέγγιση για το θέμα από πλευράς Δήμου, να ακολουθηθεί η περιβαλλοντολογική σύννομη διαδικασία λόγω Μπούκας και Αμβρακικού και η στόχευση ο Δήμος τα όποια οφέλη αποκτήσει από ένα τέτοιο έργο να είναι ανταποδοτικά προς τους πολίτες γεγονός που δεν συναντάμε δυστυχώς σε άλλες περιπτώσεις.
Παρότι ο εμπορικός λιμένας παρουσιάζει αυξημένη δραστηριότητα και διαφαίνεται μια επιτυχημένη συνύπαρξη σκαφών αναψυχής, εμπορικών πλοίων και κρουαζιέρας, ταυτόχρονα υποβαθμίζοναι υποδομες και δημόσια περιουσία και ”ορισμένοι” καθορίζουν τον βασικό σχεδιασμό μιας πόλης, ερήμην των πολιτών της και των πραγματικών της αναγκών.
Με αυτό τον τρόπο κατευθυνόμαστε σε μια πολύ ύποπτη εποχή υπερ-κανονικότητας. Σε μια εποχή που τα ίδια άτομα που την οδηγούν προς τα εκεί ήδη ξέρουν ότι δεν θα παίξουν οποιοδήποτε ρόλο μετά…
Master Plan
Eνα Master Plan που αγνοείται λοιπόν.
Στην προηγούμενη θητεία είδαμε τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η διαχείριση του Master Plan. Τον Οκτώβριο του ’22 πραγματοποιήθηκε μια σημαντική συνεδρίαση του οργάνου (με πρωτοβουλία της Λαϊκής Συσπείρωσης), όπου φυσικά εκτός των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σημαντικοί εκπρόσωποι των εταιρειών και βιομηχανιών, που αποτελούν τους βασικούς χρήστες του λιμανιού.
Η διαχείριση του θέματος της τελικής θέσης του υδατοδρομίου και οι πολλές απορίες που εκφράστηκαν δεν απαντήθηκαν ποτέ:
• Γιατί δεν δημιουργείται μόνο μια θέση εξυπηρέτησης τουριστών και ο δήμαρχος βάζει αλλού το υδατοδρόμιο και αλλού την κρουαζιέρα για την οποία θέλει να εκμεταλλευθεί ζωτικό χώρο του εμπορικού λιμένα;
• Γιατί δεν συνδυάζεται η θέση της κρουαζιέρας με αυτή του υδατοδρομίου στο βόρειο άκρο της ανατολικής προβλήτας;
• Τι θα γίνει το λούνα-παρκ, όπου η σύμβαση έχει διάρκεια πολλών χρόνων ακόμα;
• Πως θα επιτευχθεί η γειτνίαση με το αλιευτικό καταφύγιο; Σχετικά με το αλιευτικό καταφύγιο, βέβαια, ενημερωθήκαμε πως τα έργα συντήρησης δεν θα πραγματοποιηθούν παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του δημάρχου.
Η διαχείριση του θέματος της τελικής θέσης του υδατοδρομίου και οι πολλές απορίες που εκφράστηκαν δεν απαντήθηκαν ποτέ:
• Γιατί δεν δημιουργείται μόνο μια θέση εξυπηρέτησης τουριστών και ο δήμαρχος βάζει αλλού το υδατοδρόμιο και αλλού την κρουαζιέρα για την οποία θέλει να εκμεταλλευθεί ζωτικό χώρο του εμπορικού λιμένα;
• Γιατί δεν συνδυάζεται η θέση της κρουαζιέρας με αυτή του υδατοδρομίου στο βόρειο άκρο της ανατολικής προβλήτας;
• Τι θα γίνει το λούνα-παρκ, όπου η σύμβαση έχει διάρκεια πολλών χρόνων ακόμα;
• Πως θα επιτευχθεί η γειτνίαση με το αλιευτικό καταφύγιο; Σχετικά με το αλιευτικό καταφύγιο, βέβαια, ενημερωθήκαμε πως τα έργα συντήρησης δεν θα πραγματοποιηθούν παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του δημάρχου.
Έπειτα από τα παραπάνω «τα πρώτα- δείγματα γραφής» δείχνουν ενδεχομένως την κατεύθυνση που θα εξακολουθήσει και στην συνέχεια η δημοτική αρχή. Εμείς όμως είμαστε υποχρεωμένοι από το θεσμικό μας ρόλο να ασκούμε καλοπροαίρετη κριτική στα κακώς κείμενα και να επιμένουμε στην νομιμότητα για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου και των οργάνων του.
Είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε ότι δεν μπορεί να χαθεί και άλλη ευκαιρία σύνθεσης, διαλόγου και συνένεσης…