in ,

Μερικές επισημάνσεις για τη μελέτη «Σύνδεσης της Πρέβεζας με Ιόνια Οδό»

Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου


«Η Περιφέρεια Ηπείρου παρέλαβε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη μελέτη της εθνικής οδού από κόμβο Καμπής της Ιόνιας οδού μέχρι κόμβου Ζέφυρο Π.Ε. Πρέβεζας, προκειμένου να την προσαρμόσει στα τωρινά δεδομένα και να την “ωριμάσει” ώστε στη συνέχεια να την εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα».

Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων η πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας, για την οποία μάλιστα ορισμένοι έσπευσαν να “πανηγυρίσουν” και να απονείμουν τα εύσημα στην Κυβέρνηση και στον Περιφερειάρχη.

Επειδή ως Νομάρχης Πρέβεζας, είχα επαρκή γνώση και ενημέρωση του αρχικού σχεδιασμού της μελέτης, από τον τότε Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Γιώργο Τρυφωνίδη, θεωρώ απαραίτητες κάποιες επισημάνσεις, ώστε η συγκεκριμένη εξαγγελία να τεθεί στις πραγματικές της διαστάσεις και κυρίως οι πολίτες να αποκτήσουν μια σφαιρική ενημέρωση…

1. Η εκπόνηση της μελέτης «Σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό», ξεκίνησε πριν από 15 ολόκληρα χρόνια και μέχρι σήμερα δόθηκαν αδικαιολόγητα αλλεπάλληλες παρατάσεις και δαπανήθηκαν σημαντικοί εθνικοί πόροι.

2. Η αρχική πρόβλεψη αφορούσε την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, στο κόμβο Καμπής, μέσω κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (τετράιχνος), διαχωριστικό κράσπεδο(New Jersey) και αρκετούς ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους.

3. Αυτό που κατάφερε προχθές ο Περιφερειάρχης, όπως η ανακοίνωση αναφέρει, είναι να παραλάβει “ ένα μέρος της μελέτης για να την προσαρμόσει και ωριμάσει σε επίπεδο Εθνικής Οδού”, με απλά λόγια, να βελτιώσει κάπως τον υπάρχοντα δρόμο…

4. Για το οδικό τμήμα από “Ζέφυρο μέχρι και την πόλη της Πρέβεζας”, δε γίνεται καμιά αναφορά.
Ελπίζω ο Περιφερειάρχης να έχει κάποια πρόταση, εκτός κι αν πιστεύουν ότι μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο η πόλη της Πρέβεζας θα έχει επεκταθεί μέχρι το Ζέφυρο!!!

5. Από την ανακοίνωση της Περιφέρειας απουσιάζουν τόσο τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης μελέτης, όσο και το “χρηματοδοτικό πρόγραμμα” στο οποίο θα ενταχθεί..
Τυχαίο, δε νομίζω..
Απλά κάποιοι επιχειρούν για μια ακόμη φορά να παραπλανήσουν, “ψαρεύοντας σε θολά νερά”.
Να μη ξεχνάμε άλλωστε ότι έχουμε ήδη μπει σε τροχιά Εθνικών και Αυτοδιοικητικών εκλογών…

6. Άλλωστε τα τελευταία 12 χρόνια, που ο κ. Καχριμάνης και οι συνεργάτες του είχαν την πολιτική νομιμοποίηση και ευθύνη να παρακολουθούν την πορεία των μελετών, επανειλημμένα διαβεβαίωναν ότι η μελέτη θα ολοκληρωθεί, ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε προτεραιότητα, ενώ σε κάθε προεκλογική περίοδο υπόσχονταν ότι σύντομα ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του συνόλου ή τμήματος του έργου…

7. Καμιά επίσης εξέλιξη για το τμήμα «Κόμβος Καμπής- Γέφυρα Καλογήρου», το οποίο αποτελούσε ΑΜΕΣΗ προτεραιότητα για την Περιφέρεια και μάλιστα τα τελευταία 4-5 χρόνια συχνά ανακοίνωναν ότι υπάρχουν οι αναγκαίες πιστώσεις και σύντομα δημοπρατείται.
Ένα έργο άμεσης προτεραιότητας, το οποίο εκτός των άλλων θα ανακουφίσει τη Φιλιππιάδα από το “κυκλοφοριακό κομφούζιο” και τα τροχαία ατυχήματα..

8. Πριν από περίπου 1,5 χρόνο, η Περιφέρεια Ηπείρου παρέλαβε από το Υπουργείο Υποδομών με τον ίδιο τρόπο και την μελέτη Γιάννενα-Κακαβιά, “για να την ωριμάσει και στη συνέχεια να εντάξει το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης”.
Τον περασμένο όμως Δεκέμβριο “οι φάκελοι της μελέτης επιστράφηκαν και πάλι στο Υπουργείο, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή προσθήκη.
( Το επισημαίνω για όσους βιάζονται να θριαμβολογήσουν !!!!!)

9. Σε κάθε περίπτωση και επειδή όπως έχω ξανατονίσει το συγκεκριμένο έργο είναι υπερτοπικής σημασίας και δεν αφορά μόνο την Πρέβεζα, ευχή και προσδοκία όλων των Ηπειρωτών είναι σύντομα να δούμε απτά αποτελέσματα..

10. Επειδή όμως όλες οι προβλέψεις δείχνουν ότι στην ΠΕ Πρέβεζας για αρκετά ακόμη χρόνια θα χρησιμοποιούμε το υπάρχον, επικίνδυνο και τριτοκοσμικό οδικό δίκτυο, αποτελεί ΑΜΕΣΗ υποχρέωση της Περιφέρειας και του Υπουργείου Υποδομών, να σχεδιαστούν συγκεκριμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των Εθνικών Οδών και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει όλοι οι φορείς της Πρέβεζας να πιέσουν.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να δρομολογηθούν από φέτος:
– Επαρκής Καθαρισμός της βλάστησης για τη βελτίωση της ορατότητας
– Νέοι ασφαλτοτάπητες σε σημεία που έχουν δημιουργηθεί “παγίδες για τους οδηγούς”, κυρίως για τους δικυκλιστές.
– Νέες διαγραμμίσεις, όχι μόνο κεντρικές αλλά και παράπλευρες.
– Ολοκλήρωση των κυκλικών κόμβων που είναι σε εξέλιξη και προγραμματισμός και των υπολοίπων (Λούτσα, Καστροσυκιά, ΒΙΠΕ κλπ)
– Συχνός έλεγχος στους φωτεινούς σηματοδότες και αντικατάσταση όλων των φθαρμένων πινακίδων σήμανσης και των στύλων φωτισμού κ.α.

– Αυτά θεωρώ ότι είναι τα ελάχιστα που οφείλει η πολιτεία σε μια περιοχή, που αν και έχει τεράστια προοπτική ανάπτυξης, την τελευταία 10ετία έχει παραμεληθεί.

Βασίλης Ιωάννου
πρώην Νομάρχης Πρέβεζας