in

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ για την πώληση του λιμανιού (της ΟΛΗΓ Α.Ε) στον όμιλο GRIMALDI


Βασικά σημεία της τοποθέτησης της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ. κατά την συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ηγουμενίτσας με θέμα την πώληση της ΟΛΗΓ Α.Ε.

Η συζήτηση στο Δ.Σ. προκλήθηκε από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Μάριο Κάτση, ο οποίος ξιφούλκησε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε.

Προφανώς το ξεπούλημα της ΟΛΗΓ Α.Ε. στον όμιλο GRIMALDI είναι ένα ακόμα έγκλημα και φέρει την υπογραφή της κυβέρνησης της Ν.Δ., η οποία φέρει σοβαρή ευθύνη. Όχι όμως και την κύρια. Γιατί είναι ένα έγκλημα διαρκείας που εξελίσσεται διαχρονικά εδώ και 20 χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις που εφάρμοσαν πιστά την γραμμή της Ε.Ε. για απελευθέρωση των μεταφορών.

Για αυτό και είναι υποκριτικές οι αντιδράσεις όλων των άλλων πολιτικών παρατάξεων. Το ξεπούλημα του λιμανιού ήταν και αναμενόμενο και προδιαγεγραμμένο  από την στιγμή που το λιμενικό ταμείο Ηγουμενίτσας μετεξελίχθηκε σε  ΟΛΗΓ Α.Ε. το 2002. Μαζί με αυτό έγινε και η παραχώρηση όλου του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας στην Α.Ε., σαν «χερσαία ζώνη λιμένα Ηγουμενίτσας» (αλήθεια τα Σύβοτα και η Σαγιάδα τι σχέση έχουν με το λιμάνι;). Ευθύνες σοβαρές για αυτό έχουν τόσο η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ,όσο αλλά και οι τοπικές αρχές του νομού.

Το 2012 η ΟΛΗΓ Α.Ε. παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ επί Ν.Δ. Δηλαδή ο ΤΑΙΠΕΔ τι θα το έκανε; Όλοι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για οργανισμό ξεπουλήματος  δημόσιας περιουσίας.

Το 2016 παραχωρήθηκε με το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερταμείο ,επί ΣΥΡΙΖΑ.  Δηλαδή μπήκε στην επιτροπεία της Ε.Ε. για «αξιοποίηση».

Όλη αυτή η διαδικασία διαχρονικά οδηγούσε στην ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. και του παραλιακού μετώπου. Διαδικασία που υπηρέτησαν με συνέπεια όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά.  Μόνο το ΚΚΕ , η Λ.Σ. αλλά και το ταξικό εργατικό κίνημα την  αντιπάλεψαν, όλα αυτά τα χρόνια. Που ήταν αυτές οι πολιτικές δυνάμεις που σήμερα αντιδρούν, όταν οι κυβερνήσεις τους προωθούσαν το ξεπούλημα του λιμανιού; ( π.χ. στο Δ.Σ. το 2017)

Οι της Ν.Δ. έτσι και αλλιώς είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων , για αυτό και οδηγούν όλη την κουβέντα  μόνο για το ιδιοκτησιακό της «χερσαίας ζώνης». Και αυτό  όχι για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών αλλά  για να αναπτυχθεί ακόμα πιο πολύ η επιχειρηματική δραστηριότητα σε αυτήν. Το θέμα τους είναι ποιος θα καρπωθεί τα κέρδη.

Αλλά και οι φωνές του ΣΥΡΙΖΑ  ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και ότι το κακό προέκυψε με την ψήφιση από την Ν.Δ. νέου του νόμου  που κατήργησε αυτόν που ψηφίστηκε το 2018 από μόνο σαν δημαγωγικές ακούγονται.

Είναι αλήθεια ότι ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ,(μας απασχόλησε τον Φλεβάρη του 2019 στο Δ.Σ.) προωθούσε την υποπαραχώρηση υπηρεσιών του λιμανιού και όχι συνολικά την πώληση του. Η αλήθεια όμως είναι ότι παραχωρούσε τις κερδοφόρες του δραστηριότητες του λιμανιού στο κεφάλαιο, αλλά με άλλο τρόπο. Κάτι σαν αυτό που έγινε με τον ΟΣΕ, το δημόσιο να κρατά τις ράγες και τις υποδομές και οι επιχειρηματίες τα βαγόνια και τα κερδοφόρα δρομολόγια.

Η επιχειρηματολογία του ότι αυτό γίνεται στο 80% των λιμανιών της Ε.Ε., αυτό αποδεικνύει . Εκτός και αν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι στα λιμάνια που επικαλέστηκε (Αμβούργο, Ρότερνταμ και Αμβέρσα) κτίζεται Σοσιαλισμός. Καλά δεν πήρανε χαμπάρι τι φασαρία έγινε πρόσφατα στο Αμβούργο με το ποσοστό του λιμανιού που ζήτησε η COSCO; Τι πόλεμος  ξέσπασε ανάμεσα σε μονοπώλια και κυβερνήσεις;

Αλήθεια στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ότι στην Ε.Ε. προωθούνται  «κρατικοποιήσεις»  ενώ και στην Ελλάδα η Ν.Δ. πάει αντίθετα στο ρεύμα; Δηλαδή η ανάληψη από το κράτος των χρεωκοπημένων επιχειρήσεων αποτελεί  θετική εξέλιξη για τον λαό; Ποιος πληρώνει την ζημιά; Καλά οι νεώτεροι δεν θυμούνται την «Σοσιαλμανία» του Παπαλιγούρα επί ΕΡΕ, όταν μια σειρά χρεοκοπημένες επιχειρήσεις πέρασαν στο κράτος και όταν εξυγιάνθηκαν από αυτό  δόθηκαν ξανά στους ιδιώτες. Αλλά οι πρόσφατες ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών στον τόπο μας δεν τους δίδαξαν τίποτα; Για το  πρόσφατο παράδειγμα των Ελβετικών τραπεζών τι έχουν να πουν; Και αλήθεια οι κρατικοποιημένες , η και οι κρατικές επιχειρήσεις, τίνος συμφέροντα υπηρετούν αν όχι των επιχειρηματικών ομίλων; Δηλαδή, η κρατική επί 20 χρόνια, ΟΛΗΓ Α.Ε. υπηρετούσε τις λαϊκές ανάγκες;

Αναφέρθηκε ότι το λιμάνι της πόλης μας δεν είχε την ίδια τύχη με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που δεν ιδιωτικοποιήθηκε. Αλήθεια δεν είναι γνωστό ότι  αυτό το λιμάνι αυτό έχει μετατραπεί πλέον σε βάση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, ότι αποτελεί βασικό κόμβο μεταφοράς στρατευμάτων και πολεμικού υλικού για τον πόλεμο που κάνουν οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ στην Ουκρανία ενάντια στην Ρωσία; Αλήθεια ποιος θέλει μια τέτοια εξέλιξη για το λιμάνι της πόλης μας; Να γίνει μέρος ,αλλά και στόχος πιθανών αντιποίνων, σε αυτόν των πόλεμο;

Τέλος δεν καταλαβαίνουμε πως η μείζων αντιπολίτευση στο Δ.Σ. παρουσιάζεται ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, όταν βασικά της στελέχη συμμετείχαν στην προσπάθεια δημιουργίας εταιρείας που θα αγόραζε το λιμάνι. Αλήθεια πιστεύετε ότι υπάρχουν καλές και κακές ιδιωτικοποιήσεις ; Ότι υπάρχουν και λύκοι χορτοφάγοι; Να σημειώσουμε μόνο ότι η εταιρεία «ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ» που παίρνει το λιμάνι μας ξεκίνησε σαν εταιρεία λαϊκής βάσης στην Κρήτη, για καταλέξει στα χέρια του GRIMALDI.

Ο όμιλος GRIMALDI πήρε το λιμάνι για να υπηρετήσει τα επιχειρηματικά του σχέδια που στόχο έχουν την αύξηση της κερδοφορίας του. Η ζωή έχει δείξει ότι η αύξηση της κερδοφορίας δεν συμβαδίζει με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών (βλέπε COSCO). Για αυτό και λέμε ότι με τις υπογραφές πώλησης της ΟΛΗΓ Α.Ε. το θέμα δεν τέλειωσε.  Ο λαός δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη.

Εμείς τόσο το ΚΚΕ ,όσο και η Λαϊκή Συσπείρωση μέσα στο Δ.Σ Συμβούλιο, άλλα κύρια μέσα στο εργατικό λαϊκό κίνημα  θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για λιμάνι και παραλιακό μέτωπο στην υπηρεσία του λαού. Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμαι τον λαό σε συστράτευση.

Γιατί πιστεύουμε ότι ΜΟΝΟ Ο ΛΑΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ.

 

Για την Λαϊκή συσπείρωση

  Δώρης Δήμας