in ,

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | «Δεν μπορούμε να μιλάμε για αλλαγές χρήσεων για το Master Plan του λιμένα», Αργύρης Πλέσιας

Φάκελος Λιμάνι


Ο τεχνικός Σύμβουλος των επαγγελματιών του Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας, Πολιτικός Μηχανικός, κ. Αργύρης Πλέσιας μιλά αποκλειστικά στην “ΔΦ” και στον Χρήστο Τσούτση για τον εμπορικό λιμένα, το master plan και την συζήτηση που έχει ανοίξει για τις προτεινόμενες αλλαγές που θα συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο.

 

⬛ Η πρόταση που καταθέσατε τι περιέχει; τι συμπυκνώνει διότι κ. Πλέσια η συζήτηση για το master plan θα ανοίξει και σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου.

Η δική μας η ενασχόληση, στην φάση που βρισκόμαστε οι προτάσεις κατατίθενται σε ένα επίπεδο αναγνωριστικής μελέτης. Δεν είναι μελέτες εφαρμογής. Η δική μας η ενασχόληση και οι συμβουλές αλλά και η επικοινωνία που έχουμε με τους επαγγελματίες είναι διότι τόσο οι επαγγελματίες που μας κάλεσαν όσο και εμείς που βρισκόμαστε για μια τριετία κοντά σε αυτή την υπόθεση είδαμε αρκετά παράδοξα. Τα συμπεράσματα δεν αιτιολογούνται ώστε να έχουμε ένα ορθολογιστικό αποτέλεσμα. Αιτιολογούν περισσότερο να καλύψουμε αποφάσεις ειλημμένες . Αυτό δεν είναι σωστό. Μιλάμε για κοινωνικές μελέτες, μιλάμε για κοινωνική επίδραση. Όταν θες να αλλάξεις κάποια θέματα που έχουν κοινωνικό χαρακτήρα πρέπει να έχεις ισχυρές διαβουλεύσεις. Έτσι μπήκαμε να πούμε την άποψη μας. Όταν ανοίξαμε το πρώτο τεύχος που μας δώσανε διαπιστώσαμε ότι παρότι είχε αναθέσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο την τροποποίηση του master plan, ένα εκ των οποίων ήταν η χωροθέτηση χερσαίων εγκαταστάσεων κρουαζιέρας τότε ξαφνικά μέσα από την πρώτη πρόταση είδαμε να εκφέγει το αντικείμενο του master plan και να ορίζει νέες θέσεις κρουαζιέρας, να μειώνει ή να σβήνει το εμπορικό κομμάτι καταλαβαίνεται ότι ήταν ένα καμπανάκι μη αιτιολογημένων αποφάσεων εκτός των σχετικών εντολών που είχε δώσει ο εργοδότης και υπό αυτή την έννοια το ψάξουμε.

Είδαμε τελικά και αυτό υποστηρίξαμε ότι το υφιστάμενο master plan προβλέπει μια θέση κρουαζιέρας που δεν ενοχλεί κανένα και επομένως μπορεί να υλοποιηθεί. Επειδή υπάρχουν αβαθή να επεκταθεί ήπια το deco molos για να εξυπηρετήσει στα βαθιά καλύτερα την κρουαζιέρα. Τόσο απλό. Μια τεχνική που εφαρμόζεται αλλού και μπορεί να περιορίσει το περιβαλλοντολογικό κόστος. Όλος αυτός ο ντόρος που έχει δημιουργηθεί δεν είναι λογικός και αιτιολογημένος.

Είναι υπαρκτό το πρόβλημα της σκόνης όταν φυσά Βοροανατολικό, στην Δυτική Ελλάδα βέβαια οι δυτικοί άνεμοι δημιουργούν οχλήσεις, αλλά συμβαίνει όντως. Μπορεί να επιλυθεί όμως το πρόβλημα με την αγορά ειδικών Vacuvator – ώστε να μειωθεί αυτή η όχληση, είναι υπαρκτή για τους επαγγελματίες εστίασης δεν είναι υπερβολική. Το Λιμενικό Ταμείο θα μπορούσε διαμέσου μελέτης να λύσει το πρόβλημα. Έτσι αναγνωρίζεται και η δυναμική του Εμπορικού Λιμένα.

⬛ Η Πρόταση να μεταφερθεί ανατολικά ο εμπορικός λιμένας είναι βιώσιμη από τεχνικής άποψης; Πόσο θα διαρκέσει ένα τέτοιο έργο; Και επίσης στο μεσοδιάστημα τι γίνεται;

Είναι παρά πολύ καλές οι ερωτήσεις σας. Η βιωσιμότητα πρέπει να καθοριστεί με τι χρηματοδοτική απαίτηση υπάρχει για την κατασκευή ενός έργου στην ανατολική προβλήματα και έτσι θα πρέπει να το συγκρίνουμε. Με αυτή την έννοια, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί με όρους βιωσιμότητας όσο με όρους υλοποίησης. Κάνοντας αυτή την διευκρίνηση, ένας λόγος που δεν θα μπορούσαμε να μπούμε σε μια κουβέντα για αποδοχή λύσης στον ανατολικό λιμένα είναι και ο ορίζοντας υλοποίησης οποιασδήποτε παρέμβασης είναι πάρα πολύ μακρύς. Δεν είναι ενταγμένος ο Λιμένος της Πρέβεζας σε κανένα χρηματοδοτικό πλαίσιο έως το 2035. Κατά συνεπεία μια βαριά και ακριβή υποδομή από πού θα χρηματοδοτηθεί;

Δεν υφίσταται ουδεμία ωριμότητα μελέτης ώστε να βρεθούν χρηματοδοτικά εργαλεία. Ο χρόνος ολοκλήρωσης ενός έργου από την στιγμή που θα συλληφθεί στα λιμενικά έργα είναι δεκαπέντε χρόνια. Ο ορίζοντας υλοποίησης είναι στα δεκαπέντε χρόνια. Δεν μπορούμε να συζητάμε για χρήσεις σήμερα στον ανατολικό προβλήτα , ούτε να θεσμοθετήσουμε και να δώσουμε χρήσεις, καταργώντας τις σημερινές χρήσεις εκεί που υπάρχουν. Δεν μπορούμε να χρυσώσουμε το χάπι, συρρικνώνοντας την υφιστάμενη σημερινή χρήση για το εμπορικό κομμάτι.

Ο Εμπορικός Λιμένας πρέπει να συνδεθεί στην συζήτηση κεντρικά με όλη την παραγωγική δραστηριότητα του νομού αλλά πολύ περισσότερο  και της Ηπείρου.
Δεν γίνεται να κάνουμε μια συζήτηση που θα αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης των τριών χρήσεων. Το master plan τις ορίζει ρητά. Δεν μπορούν να αλλάξουν. Ο Εμπορικός Λιμένας Πρέβεζας έχει χαρακτηριστεί ως λιμένας εθνικής σημασίας έχει μεγάλη συνεισφορά στην Εθνική Οικονομία δεν είναι θέμα επομένως Δήμου απλά, ή συγκεκριμένων φορέων.

⬛ Είδαμε φέτος το καλοκαίρι αρκετά κρουαζιερόπλοια μικρότερα σε μέγεθος ενδεχομένως στην πόλη. Διεξάγεται μια συζήτηση από ορισμένους κύκλους ότι οφείλει η πόλη να έχει μια πιο τουριστική κατεύθυνση. Πάγια θέση των φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης ήταν οι τρεις χρήσεις για το λιμένα. Σας προβληματίζει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να μεταβληθεί;

Στην Ελλάδα έχουμε λιμένες συνέργειας. Κάνουμε έτσι εξοικονόμηση πόρων και ήρθε το ίδιο το Υπουργείο και έθεσε μια λογική συνέργειας. Πόσο θα κάτσει στον Λιμένα ένα Κρουαζιερόπλοιο; Πέντε μέρες, δέκα μέρες στο χρόνο; Θα υπάρχει επομένως μια υποδομή που θα είναι ενεργή 10 μέρες ή 15 και θα είναι ανενεργή 340 ημέρες; Καταλαβαίνετε ότι είναι αντιπαραγωγικό. Θα πρέπει να δείξουμε μια κατανόηση στην εξυπηρέτηση του επιβάτη. Δεν μας λείπει στην Πρέβεζα επομένως η υποδομή της Κρουαζιέρας. Δεν νομίζω ότι στην Πρέβεζα δεν θα υπάρξει συνέργεια. Δεν υπάρχουν όμως χερσαίες εγκαταστάσεις για την κρουαζιέρα. Δεν υπάρχει πρόβλημα που θα είναι η χερσαία εγκατάσταση. Είναι ανορθόδοξο να αλλάξουμε την εμπορική χρήση γι’ αυτό, αστείο έως και τραγικό. Όλοι οι επαγγελματίες του εμπορικού Λιμένα δεν θα σταθούν εμπόδιο ώστε να δέσει ένα Κρουαζιερόπλοιο αλλά προσθεού δεν είναι δυνατό να συζητάμε για ένα οικίσκο να αλλάξουμε την εμπορική χρήση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *