Ο Βουλευτής και Τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και πρώην Υπουργός Νίκος Παππάς μιλά στην ”ΔΦ” και στον Χρήστο Τσούτση για την πανδημία, τον ΣΥΡΙΖΑ, τις υποδομές στην Ήπειρο και τις ευθύνες της Κυβέρνησης.
• Η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε καλλιεργήσει μεγάλες προσδοκίες αναφορικά με τους πόρους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και την υλοποίηση έργων υποδομής μέσα από αυτό το χρηματοδοτικό πακέτο. Τελικώς οι πόροι είναι «συγκεκριμένοι». Πως κρίνετε το εν λόγω σχεδιασμό;
Πρόκειται για μια ακόμα απάτη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Συμπληρωματική της αδράνειάς της, που οδήγησε στο «πάγωμα» όλων των μεγάλων έργων υποδομών, όπως η Πατρών-Πύργου, ο ΒΟΑΚ, το βόρειο τμήμα του Ε65, το μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, έργα τα οποία παρέδωσε δρομολογημένα ή σε υλοποίηση η δική μας κυβέρνηση. Αλλά και της ανικανότητάς της να στηρίξει και να ενισχύσει την οικονομία και την απασχόληση εν μέσω της νέας κρίσης που βιώνει η χώρα.
Όπως έχει γίνει αντιληπτό, το Ταμείο Ανάκαμψης όχι μόνο έχει «συγκεκριμένους» πόρους αλλά είναι και για «συγκεκριμένους». Αφορά λίγους και εκλεκτούς, στο όνομα και τη χρηματοδότηση των οποίων η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κλειδώνει μνημονιακού τύπου προαπαιτούμενα. Αποτελεί βεβαιότητα ότι η ελληνική πρόταση συνοδεύεται από προϋποθέσεις πολιτικής, για αυτό και παραμένει επτασφράγιστο μυστικό.
• Η Ήπειρος όπως και η Δυτική Ελλάδα παραμένουν αρκετά βήματα «πίσω» στον τομέα των υποδομών. Τα τελευταία χρόνια επιτεύχθηκαν στόχοι με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού και με την αναβάθμιση των Αεροδρομίων του Ακτίου και των Ιωαννίνων καθώς τέλος και με την αναβάθμιση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας. Παρ’ όλα αυτά το φυσικό αέριο δεν έχει έρθει στην Ήπειρο, η Πρέβεζα είναι «απομονωμένη» από την Εγνατία και την Ιόνια οδό και ο Σιδηρόδρομος φαντάζει «μακρινός» στόχος για τους Ηπειρώτες. Πως μπορεί η ελληνική περιφέρεια να αμβλύνει αντιθέσεις και να κερδίζει οφέλη στην σημερινή εποχή από το κεντρικό κράτος;
Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού είναι ένα έργο που έκανε την Ήπειρο προσβάσιμη, μείωσε τον χρόνο των μετακινήσεων και αύξησε εντυπωσιακά την επισκεψιμότητα ολόκληρης της περιοχής.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ υλοποίησε μεγάλα έργα υποδομών και σε άλλες περιοχές της χώρας. Σε λίγα χρόνια ξεμπλοκάραμε και ολοκληρώσαμε σημαντικά έργα, όπως οι βασικοί οδικοί άξονες, που βάλτωναν για χρόνια και επέφεραν σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, τοπικά και εθνικά. Ενώ δρομολογήσαμε την υλοποίηση αρκετών ακόμα.
Επί 4,5 χρόνια, η Περιφέρεια Ηπείρου βρέθηκε στο επίκεντρο της πολιτικής μας, όπως προκύπτει και από τα έργα που παραθέτετε. Αλλά και από αυτά που δρομολογούσαμε, όπως η ένταξη βασικών της πόλεων στο δίκτυο φυσικού αερίου με 15.000 οικιακές συνδέσεις και 400 χλμ δίκτυο, τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, που η Ν.Δ. ακύρωσε για μια ακόμα φορά, κ.ά.
Σήμερα, η Ήπειρος πληρώνει την αδράνεια και την ανικανότητα των Μητσοτάκη και Καραμανλή στον τομέα των υποδομών.
Κάθε περιφέρεια, όμως, θα πρέπει να έχει την ανάπτυξη που της αξίζει. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είχε συγκροτήσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διασφάλιζε τη δίκαιη ανάπτυξη, περιφερειακή και κοινωνική. Μπορεί οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής να το έχουν παραμερίσει, χωρίς να έχουν εναλλακτική πρόταση, αλλά σύντομα το σχέδιο αυτό θα επανέλθει σε πρώτο πλάνο.
Η Ήπειρος και κάθε άλλη περιοχή της χώρας αξίζουν μια νέα πορεία. Κάτι που θα διασφαλίσει πολύ σύντομα μία προοδευτική διακυβέρνηση.
• Η πανδημία της covid 19 συνεχίζει να δοκιμάζει την κοινωνία και το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημικής κρίσης και στις μεγάλες πόλεις της χώρας δεν έχουμε δει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας σε ΜΜΜ και μαζικούς χώρους δουλειάς. Γιατί η Κυβέρνηση άργησε κατά την γνώμη σας να λάβει πρωτοβουλίες; Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες;
Ο κ. Μητσοτάκης φέρει την απόλυτη ευθύνη για την κατάσταση. Η χώρα έχει καταστεί εδώ και μήνες πρωταθλήτρια στις ανθρώπινες απώλειες ανά εκατομμύριο πολιτών, αλλά και στην ύφεση. Δυστυχώς, ο κορωνοϊός μάς συνάντησε με τη Ν.Δ. στην κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει στο επίκεντρο της πολιτικής της την προστασία της κοινωνίας, αλλά την αξιοποίηση της πανδημίας για την εξυπηρέτηση «ημετέρων». Για να μοιραστούν εκατομμύρια ευρώ σε εκλεκτά της ΜΜΕ και ιδιωτικές κλινικές, να αγοραστούν μάσκες και γάντια από εταιρείες που στήθηκαν εν μία νυκτί, να ενοικιαστούν πολυμεταχειρισμένα οχήματα για τις αστικές συγκοινωνίες σε κόστος υψηλότερο από την αγορά νέων. Για να καταστρατηγηθούν τα εργασιακά δικαιώματα, να εκκαθαριστεί η αγορά από τη μεγάλη πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τις οποίες το σχέδιο Μητσοτάκη-Πισσαρίδη αποκαλεί «ζόμπι» και αποκλείει και από το Ταμείο Ανάκαμψης.
• Ο ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο διάστημα ανακάμπτει σ’ ένα βαθμό σε ορισμένες δημοσκοπήσεις με την Κυβέρνηση να παρουσιάζει φθορά. Μπορείτε να πείσετε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση με τις θέσεις σας τους πολίτες κερδίζοντας το στοίχημα μιας νέας κυβερνητικής θητείας;
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απομονώνεται μέρα με τη μέρα. Τόσο πολιτικά και κοινοβουλευτικά όσο και σε σχέση με τι πραγματικά συμβαίνει στην κοινωνία. Ο λόγος και οι πράξεις της βρίσκονται σε πλήρη αναντιστοιχία με αυτό που ο κόσμος αισθάνεται, πιστεύει και προσδοκά. Οι υποσχέσεις της για ανάκαμψη της οικονομίας διαψεύδονται. Οι όποιες θετικές προσδοκίες καταρρέουν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει πρόγραμμα και υλοποιήσιμες προτάσεις για όλα τα κρίσιμα ζητήματα της περιόδου. Όποτε και αν γίνουν εκλογές, θα είναι το πρώτο κόμμα. Και αυτό αποτελεί προϋπόθεση για μια προοδευτική διακυβέρνηση, την οποία και έχει ανάγκη η χώρα. Ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανισότητες και οι μεγάλες πληγές που άνοιξε η κρίση του κορωνοϊού και επιτείνει η πολιτική της Ν.Δ.